Inlägg från: mimmi |Visa alla inlägg
  • mimmi

Vintagebröllop?

Älskar den här tråden!! Vi kommer ha lite vintage/nörd tema på bröllopet. Spetsdukar, tekoppsljus, barnmatsburksvaser (kul ord!!), tårtpapper, säckväv etc! Våra save-the-dates är utskickade, framsidan såg ut som ett gammalt scrabble bräde med våra namn inflätade i bröllopsdatumet, baksidan var baksidan på ett gammalt vykort med liten bild pp kyrkan samt våra wordfeud nicks.. Vi spelar kopiösa mängder wf så lite kul att utmana släkt å vänner!

• mimmi

Här kommer bilder på våra STD (alltså jag fnissar varje gång jag ser den förkortningen.. men så har jag lite knasig humor oxå..)
    Letade på nätet efter bilder på scrabble-bräden och bokstäverna, klippt å klistrat i photoshop och sedan tryckt via Vistaprint och sen skickade som vykort!
    De ärldre i släkten hade aldrig nånsin fattat vad ett sdt var, så vi skrev ut det i ren klartext..

Ska plocka upp färgerna i dukning och dekoration, beige/kraft + rosa och ljusblå.
    Samt självklart bokstäverna! Hoppas få till placeringsskyltarna med riktiga alfapetsbokstäver tex.
  • mimmi

Ikväll har jag redigerat runt 20 foton på mig och blivande till svartvitt, nu ska jag bara beställa utskrifter och sen skära till den så att de passar till den hög ramar jag fyndade på loppis. Tänkte de skulle stå på borden bland blommor å ljus. Lyckades även hitta en guldram med krusiduller på i storlek runt 50*80cm som ska bli gästtavlan. Fick gamla tapetrullar på färgaffären så lån borde passa att tapetsera med. Sen ska jag skära ut fyrkanter som ett alfapetbräde (som i mina save the dates) å så får folk skriva sin hälsning på "brickor". Tavlan får sen hänga i hallen!

Svar på tråden Vintagebröllop?