• Tea74

Panik! Ngn som haft ett intimt strandbröllop?

Hej alla ni duktiga planerare! Här har ni en som önskar att ngn annan skulle planera åt mig. Vi har bestämt att gifta oss på en strand i Mexico i december. Med oss kommer vi att ha bara en annan familj då vi ville ha det litet och intimt. Jag skulle inte klara kyrkbröllop med stora släkten och alla vänner då jag bara skulle gråta mig igenom hela vigseln... Men... Hur sjutton går det till egentligen... Jag har bokat weddingplanner och själva ceremonin men det känns lite skumt när vi är endast 9 personer totalt att planera musik och annat.. Finns det ngn annan som gjort detta och la tipsa mig om vad jag skall tänka på?!?!! Vi har tre söner, 14,9 och 7. Den andra familjen har två döttrar på 16 och 14... Ny på det här ju ( he he he) men inser att tiden börjar bli knapp.... Kram från en vilsen blivande

• Svar på tråden Panik! Ngn som haft ett intimt strandbröllop?
  • yavanna81

Vad menar du med att du har bokat "weddingplanner och cermoni"? För mig låter det som du bokat någon som ska planera bröllopet, hjälper de inte dig isåfall?

Vi hade en ganska liten borgerlig cermoni (dock något större än ni och i Sverige). Vi tänkte att vi skulle ha moment som speglade oss som personer i cermonin och valde musik och så bland våra favoritartister. Nu blev vår cermoni rätt typisk med solosång, egna löften och en dikt, men fördelen med icke kyrkligt är ju att man är rätt fri att bestämma själv. Man måste ju inte ha musik. Om man vill ha jonglerande clowner kan man ha det. Eller bara två minuter med själva cermonin. Vi är båda pilskyttar och funderade på att sätta vars en pil i ett hjärta à la Robin Hood men avstod eftersom det kändes för farligt (och pinsamt) ifall man missade.

Vid ett litet bröllop kan man ju göra publiken mer delaktig än vid ett stort. Tex kan man be alla berätta nått minne eller hur man träffades första gången.

Så mitt (troligen inte så hjälpsamma) råd är att utgå från er själv, gör det som ni vill och bortse från hur man "ska" göra. Strunta i musik om det känns konstigt eller välj nått som känns som ni.

• MyWeddingday

Hej!

Vi hade ett underbart bröllop i Thailand med bara några vänner, företaget vi anlitade fixade allt perfekt med blommor osv. Vi hade inte stolar till gästerna som var 5 st + 2 barn utan de stod vid sidan.  Vi hade med oss en skiva med "vår låt" + några andra som spelades vid ingång och sedan på stranden medans vi gick runt och knäppte massa kort.

Jag hade mycket mailkontakt med företaget som vi anlitat och skickade bilder på hur jag ville ha det, och de skötte allt perfekt.

Vi bodde på ett hotell nära stranden ( som var privat) så jag hade ordnat en intim bröllopsmiddag för oss alla efteråt på hotellet med samma blommor som i buketten i dukningen mm.

Hör av dig om du har mer frågor =)

• Tea74

Åhh vad det ser härligt ut!!!! Så ni hade.vännerna stående, perfekt, då funkar det! Hur mycket.musikbhade ni? Jag kan välja till i moäin paket cermoni ett musikinstrument såsom fiol, flöjt, cello mm, hade ni.det? Hur lång tid tog er ceremoni? Hade.ni fotograf? Tack för att du delar.med dig åt mig!!

• Tea74

Hej!! Jo jag har via hotellets egna weddingplanners bokat in ett paket där vissa saker ingår. I stort är det alltså klart, men eftersom jag inte riktigt vet hur jag vill ha det har jag svårt med önskemålen.. Ska vi ha stolar, vilken färg ska det gå i, ska gästerna stå runt oss, vilken musik ska vi ha. Hur många låtar, ska vi ge varandra egna löften? Ja, allt sånt där som andra skulle tycka vara underbart att få bestämma... Jag har fastnat i ngt.. Hur mkt hinner men, vad bör man göra, vad blir bäst.. Jag behöver inspiration!! Tack för att ni försöker leda mig!!

Svar på tråden Panik! Ngn som haft ett intimt strandbröllop?