• daniiel

Tips på knep och knåp?

Jag letar lite knep och knåp att ha i ett häfte, tex som att gissna namnen på städer "Pennybridge = Örebro" osv.

Jag har hittat en del sidor med sådant, men ingen av dom har svaren, utan man måste mejla för att få svaren och man ska skicka 2 veckor i förväg. Jag har inte den tiden på mig :P

Så är det någon som har knep och knåp med facit, så får ni gärna dela med er :)

• Svar på tråden Tips på knep och knåp?
  • FruNovember

Hittade det här, kan det vara nåt? :)

Fråga 1
    Vad stoppar man in i en brödrost?
    SVAR: Om Du svarade ”Rostat bröd” har Du gått händelserna i förväg. Bröd är rätt svar!

Fråga 2
    Läs dessa rader 5 ggr;
    Mjölk, Juice, Saft, kaffe, Te, Wiskey, Öl och Vin !
    Svara sen på frågan...Vad dricker kon?
    SVAR:
    Kon dricker vatten. Däremot ger kon en mängd mjölkprodukter!

Fråga 3
    Ett fullastat trafikflygplan störtar i ingenmansland mellan Ryssland och Finland. Då uppstår en etisk fråga. Var begraver men de överlevande. I Ryssland, Finland eller i ingenmansland?
    SVAR:
    Man begraver självfallet inga överlevande!

Fråga 4
    Huvudet på skaft!
    Du kör en buss från A – G. I ditt uppdrag ingår att hålla reda på hur många Du transporterat och... om det händer nåt.. hur många som finns på bussen.
    Vid resans start, A stiger det på 17 personer. Vid B kliver 6 av och 9 kliver på. Vid C går 2 av och 4 kliver på. Vid D går 3 av. Vid E kliver 4 på och vid F kliver 6 av och 6 kliver på. Väl framme vid G....
    Vad heter chauffören?
    SVAR:
    Du har väl inte glömt att det var Du som körde?

• FruNovember
    Fågelklippa- Falkenberg
    Stor böld- Varberg
    Låtort- Visby
    Flodmat-Åmål
    Folksamling- Skara
    inns i sandlåda- Leksand

:)
  • FruNovember

Regentflöde- Kungälv

Våt omfamning- Kramfors

Förkyld anka- Härnösand ( här nös and)