• Louise

    Vart köper/köpte ni kläderna till honom? Tips på kostymer att beställa på nätet :)

    Att leta klänning är relativt enkelt då internet fullständigt exploderar av klänningar. Det tar aldrig slut :) Nu vill vi även kika på kläder till honom och det var inte lika enkelt (iaf inte för oss). Jag undrar vart Ni köpte er kostym och om ni själva rekomenderar den internetsidan vidare.

  • Svar på tråden Vart köper/köpte ni kläderna till honom? Tips på kostymer att beställa på nätet :)
  • Sassabrassamandelmassa

    www.suitopia.se
    Kostade typ 2000kr och var skräddarsytt. 
    Skjortan  köptes via Tailorestore.

    Vi var jättenöjda med båda, ca 3v leverans, min man har "ovanlig" storlek så skräddarsytt var enda alternativet.

     

  • Marjasinus

    Jag köpte min smoking på ebay. Köpte även smokingskjorta från samma säljare.

  • caruba

    Vi köpte hans frack på lyxerydresses (talent på tradera) Men vi blev inte alls nöjda. Dåligt sydd, inte ens i närheten av den fracken vi beställde. En kopia räknade vi inte med, men men. Men som det ser ut nu så kommer han ändå använda den till bröllopet. Kanske ska vi trascha kläderna tillsammans. ;0)

  • sannasofia
    Sassabrassamandelmassa skrev 2012-08-07 20:18:08 följande:
    www.suitopia.se
    Kostade typ 2000kr och var skräddarsytt. 
    Skjortan  köptes via Tailorestore.

    Vi var jättenöjda med båda, ca 3v leverans, min man har "ovanlig" storlek så skräddarsytt var enda alternativet.

     
    Vi köpte från samma ställe!
  • Principisessan

    upplever tyget till suitopias kostymer som rätt tunt och sladdrigt, trots att det inte var det billigaste som vi valde. Visst satt den väl helt ok men faktum är att de vi har från dressman sitter snyggare, och känns mycket bättre i tyget.

  • Elin86

    Vi har inte köpt än men tänkte gå och kolla på MQ de har ett märke som heter Bläck (om jag inte minns fel) tittat på dem och de ser fina ut. Priset ligger väl runt oj va var det nu 2500 kanske för kavaj och byxa. Håller tummarna för att de sitter bra min karl är rätt lång ;)

  • Elin86

    PS MQ har webbbutik på nätet!

    "Prova hemma, passar det inte är det enkelt att returnera kostnadsfritt.
    Fri frakt när du handlar över 800kr.


    Öppet köp i 14 dagar. 
    Du kan enkelt byta en vara i närmaste MQ-butik."

    Citat från webbutiken MQ
  • kramen

    Vi köper allt på en festbutik ! Min m2b är lång, bredaxlad och har en smal midja. Vi vill ha bra sevice då dom syr om det behövs !

  • Purple

    Har precis köpt den till min M2b!


    Den gråa kostymen med byxor och tillhörande skjorta för ca.. 3000kr? Och den sitter fantastiskt på honom! Och han är själv väldigt kräsen när det gäller kostymer men den var en fullträff!


    Elin86 skrev 2012-08-28 19:26:04 följande:
    Vi har inte köpt än men tänkte gå och kolla på MQ de har ett märke som heter Bläck (om jag inte minns fel) tittat på dem och de ser fina ut. Priset ligger väl runt oj va var det nu 2500 kanske för kavaj och byxa. Håller tummarna för att de sitter bra min karl är rätt lång ;)
Svar på tråden Vart köper/köpte ni kläderna till honom? Tips på kostymer att beställa på nätet :)