• mirre01

    hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp

    vi kommer att gifta oss klockan 14.00 jag vet inte hur jag ska lägga upp dagen :( min mb2 syster kommer att fixa mitt hår & makeup hemma hos oss 
    hur ska jag lösa dagens upplägg mina 2 tärnor och 2 näbbar kommer samlas hos mig för frukost och gemensamt klä sig och åka till kyrkan med dem sminkar och klär sig ensama, hur ska min tidsplanse ut ?  när bör vi senast gett oss iväg till kyrkan ? h ur lång tid ska jag räkna make up och hår? 

    lite små problem detta för mig :( jätte tacksam för alla tidscheman  

  • Svar på tråden hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp
  • daniiel

    Vi hade vår vigsel kl.13.00 och mitt tidsschema såg ut ungefär såhär.

    07.00 - Stiga upp och duscha (dock inte håret).
    09.00 - Mötte upp de två tärnorna hos min mormor. Även min dotter brudnäbben var med.
    09.15 - Min ena tärna gjorde min frisyr, den andra tärnan gjorde sin egen och dotterns. Tärnan som gjorde min gjorde även sin egen när hon var klar med min.
    11.00 - Äta lunch
    11.20 - Smink
    11.45 - Alla klädde sig i klänningarna som skulle snöras och alla smyckena åkte på, samt slöjan då.
    12.25 - Åkte till kyrkan
    12.30 - Framme vid kyrkan och möter upp maken och marskalkerna

    Då prövade vi gå och stå i kyrkan två gånger, hela brudföljer. Vid 12.50 började gästerna släppas in.


  • majemma

    Vi har också vigsel kl 13:00 och vårt schema är såhär:

    Jag & tärnan:
    6:30 upp och duscha + frukost
    8:00 Frisören för hår och smink
    11:00 bil till säteriet där vi har festen
    11:20 Lunch och påklädning
    12:15 kör till kyrkan
    12:35 ca anländer till kyrkan

    M2B och marskalk:
    Ingen aning, men de ska klä på dottern och sig själva samt hämta blommorna och äta lunch.
    Möter upp oss vid kyrkan 12:30.

  • mirre01

    oj min tidsram såg helt annorlunda ut . hade inte alls planerat att gå upp så tidigt men endå hinn a:S

  • Juni 2012

    Vi gifte oss kl 10.00

    Upp 07.20 ungefär
    Duscha ( dock ej hårtvätt)
    Ta på vanliga kläder
    Rasta hunden
    Frukost

    0830 ungefär
    Hoppa i klänningen
    Fixa håret
    Packa ner det sista i korgen som vi skull ha med oss (bubbel, cd med musik till vigseln, m.m.)

    09.30 gick bussen. Framme vid kyrkan ca 15 min senare
    :)

  • drömmer

    Är det ingen som fotograferas innan kyrkan? Vi tänkte göra det, men ingen aning om hur jag ska trycka in det i min planering. Ska också gifta oss kl 14 .

  • Ekna

    Vi ska med gifta oss kl 14 och jag har valt att vi skall fotas kl 12 till typ halv två och då ta oss till kyrkan där innan ska jag fixa håret så blir väl att vara hos frisören vid halv tio tiden. Och innan det är de frulle :) så ser min dag ut iaf:)


  • majemma

    För vår del skulle det aldrig hinnas med fotografering innan ceremonin. Vi kommer istället att ha den efteråt och då får gästerna afternoon tea och tid att checka in på säteriet där de ska bo. Vi anländer vid 16:30 och då blir det brudskål.

  • mirre01

    vi ska ha den under eftermiddagen vill absolut inte fotas innan och gå upp 7 på min dag och va trött heladagen efter alls stress 

  • TheD

    Vi hade vigsel klockan 14.

    Kl 07 - frukost för min del
    Kl 08- Frissan för hår och sminkoch sedan påklädning
    Limousinen med marsalk och fästman kom och hämtade mig och min syster (tärna) vid ca 11.30-12 tror jag det var.
    Åkte iväg för fotografering och sen till kyrkan.

    Så karln fick sova längre :)

  • drömmer

    Nu tycker ju inte jag att 7 är megatidigt så jag tror inte jag kommer vara så trött. Och skulle jag vara det så kommer jag nog inte känna av det för jag räknar med en underbar dag med massa kul. Vem har tid att bli trött då? .

    Vi vill fotas innan för att jag vill att barnen ska vara fina och rena, vilket jag inte kan garantera efter kyrkan . Jag vill också fotas innan jag gråter (kommer jag med all säkerhet att göra!) och innan jag får bubblor och/eller ris kastat på oss och kläderna.


    Jag räknar med att vi kommer fotas ca 11.30-12 och 1,5-2h framåt. Jag har en makeupartist som kommer hem till mig (eller där jag befinner mig) och gör mitt hår och smink och sedan hjälper mig med klänningen. Mina tärnor kommer också vara på plats och göra sitt eget hår och smink, samt min dotters hår och den andra brudnäbben i följet. Lunch blir ngn gång här under tiden .


    9.30 räknar jag med att påbörja smink och hår och innan dess är det bara frukost och dusch så jag hoppas jag känner mig lika lugn den stora dagen !!

Svar på tråden hur gjorde ni som gifter er kl 14.00 eller hur ska ni göra ? hjälp