• jonnagoransson

    Vilka mer gifter sig på Koh Lanta i december?

    Det verkar vara väldigt många som gifter sig på Koh Lanta i december. Jag tycker det skulle vara väldigt kul att kunna diskutera frågor och funderingar med fler som är på plats!


    Vi kommer ha vår cermoni och fest på klong nin på ett ställe som heter Lanta Round House. Vi kommer vara ca 50 gäster och ha ett ganska så traditionellt bröllop.


    Vi har även bokat fotograf, Spa till dagen innan, och en massa mera som är klart.


    Berätta gärna om era planer!


     

  • Svar på tråden Vilka mer gifter sig på Koh Lanta i december?
  • jonnagoransson

    Kom igen nu alla brudar och brudgummar som ska gifta sig på koh lanta! =)

  • Dec2012

    Vi ska gifta oss där i december med hjälpa av Lanta Divers, men har inte mer planerat än datum och att ringar är under tillverkning....

    Vi har med oss 4 personer ner dit som inte vet om detta så det ska bli intressant att se deras reaktioner....

  • jonnagoransson

    Men vad roligt! Äntligen någon mer =).


    Vilket datum kommer ni att gifta er?


    När kommer ni att börja med planerna inför ert bröllop?


     

  • Dec2012
    jonnagoransson skrev 2012-09-05 11:03:25 följande:

    Men vad roligt! Äntligen någon mer =).


    Vilket datum kommer ni att gifta er?


    När kommer ni att börja med planerna inför ert bröllop?


     


    9/12 har vi satt som datum, hade ju velat ha 121212 men vi var för sent ute.

    Ja papper är ju beställda och jag sitter nu å kikar runt på nätet för att hitta en klänning. Tror jag kommer att välja en sommarklänning istället för en 'riktig' bröllopsklänning.
    Men det är ju så svårt att se om det är ngt man verkligen vill ha.
    Men ska ta mig iväg å besöka en butik med brudklänningar för att se om dom kanske har ngt jag fastnar för.....

    Vad ska du ha för klänning?
  • jonnagoransson

    Hejsan!


     


    Jag har köpt en klänning från kina som är kort fram och lång bak, en så kallad mulletdress. väldigt billigt rekomenderar varmt deras grejer! vicyc.com bra service och det går snabbt att få klänningen, ca 3 veckor.


    Aha okej, vad skönt att papperen är på G, jag har redan skickat iväg mina då det är en seg process... =) så förhoppningsvis så kommer våra papper till Thailand snart! Ni vill också ha giltigt vigsel antar jag?


    Så ni vet ännu inte vilken strand ni kommer vigas på?


     


     


     

  • Mattias12

    Hej!


    Vi kommer också att gifta oss på Koh Lanta i december. Datum blir den 10:e dec och vi anlitar Lanta Divers. Vi ville också gifta oss 121212, men även vi var för sent ute. Däremot kommer vi att skriva papprena den 12:e så att detta kommer att bli "vår dag".


    Vi kommer att ha vårt bröllop på Relax bay och kommer även att bo där i några dagar, innan dess kommer vi att bo på Klong Dao beach.


    Vet inte om jag ska känna mig stressad för veckorna går så fort nu, men vi har bara precis börjat att planera hur vi vill ha det tillsammans med de som håller i bröllopsarrangemanget. Alla våra papper är i alla fall hos Lanta Divers och de tar nu han om allt pappersarbete.
    Klänning har jag jag tänkt att sy upp på Koh Lanta, men sitter på nätet och letar bilder på hur jag vill ha den. Vill ha den ganska enkel, men vet inte exakt...
    Mycket fina klänningar de har på Vicyc.com, tack för tipset!


    Vi har våra 2 barn med oss och sen är det en familj till som ska vara med.


     


    Kul att höra från er som också ska gifta er i dec!


    /Malin


     


    Det ska va gött och leva, annars kan det kvitta!
  • Dec2012

    Igår var jag på klänningsjakt... hittade ingen som jag föll för pladask.... Har letat efter en kort klänning utan krusiduller eller en längre i chiffong men inte hittar ngn som varit riktigt jag. Hittade dock en förra veckan när när jag var på bridal outlet som jag gillade....

    Gick förbi ett ställe där dom hade klänningar samt skrädderi....
    Så nu har jag beställt att sy upp en klänning som påminner om det från outleten.... får se vad jag gett mig in på.
    Eftersom jag inte själv vet vad jag riktigt vill ha så är jag ju skeptisk till att han som ska sy den vet det. Så nu återstår att se om jag kommer att ha ngn klänning som jag trivs i då det är dags.

    Både spännande på ett bra och dåligt sätt.....

    Ringarna är fortfarande under tillverkning men vi har fått kika lite på alternativ till mokumemönster... ska bli så spännande att se vad det blir i slutänden. Här är jag inte alls nervös på ett dåligt sätt = )

    Alla papper är inskickade (ja vi ska oxå ha giltig vigsel) och nu ska vi börja fundera på mat och musik.... Och säkert en massa annat jag inte ens har funderat på att man ska tänka på!

  • jonnagoransson

    Hej!

    Oj vad jobbigt att inte ha hittat någon som man verkligen faller för! Men jag hoppas verkligen att det går bra med den du ska sy upp! Jag tror att du kommer att bli nöjd!!!

    Våra ringar ska in till guldsmeden på lördag, vi kommer ha samma förlovningsringar, sen så kommer jag ha min gammelmormors mammas ring, så ska in på gravering, men den passar perfekt i storlek. =) Min sambo kommer att lämna in sin, så kommer det att göras en gravyr på utsidan, som en linje runt hela så att det kommer se ut som två fast det bara är en. Så våra ringar kommer inte kosta mer än kanske 1500kr =) Det är ju inte så illa =) Å andra sidan så kostade våra förlovningsringar en hel del =). Men det kommer kännas konstigt att vara utan ring i två månader =).

    Vi har kommit långt i planeringen och allt är så gott som klart. Ska göra klart vigselprogramen och festprogramen och skriva ut dem bara, sen så är vi klara med allt som vi ska fixa, sedan kommer resten att fixas där nere, och så klart så håller vår bröllopskoordinator på att fixar med allt där nere, men det är i stortsett klart med allt där också. =) Känns riktigt lugnt och stabilt allting! =)

     

  • FinaFina

    vi gifter oss med på koh lanta , med lanta divers..


    den 11 december !


    jag är sååå velig ang klänning , har hittat "min" klänning , och hade tänkt beställa den från kina , men så har jag börjat vela om jag ska sy upp den där nere istället !!

  • Utomlands 2013

    Hej!


    Hur går det för er i planeringen, ni som ska iväg snart?


    Vi åker i början av nästa år och har precis bestämt oss för att gifta oss medans vi är där. Ska bestämma exakt datum snart och allt annat. Så spännande!


    Behövs det några vittnen? Hur löser man det i så fall? Vi kommer inte ha med några andra vuxna på bröllopet, bara våra barn.


    Har ni valt att ha live-musik med någon som sjunger eller inspelad musik?


     


    Många frågor...

Svar på tråden Vilka mer gifter sig på Koh Lanta i december?