• KochM

Dekoration bakom brudparet

Ska ni ha någon dekoration bakom er i festlokalen? Någon som har tips eller bilder?

• Svar på tråden Dekoration bakom brudparet
  • malli716

Lite idéer:

Ett hjärta som man klätt med löv med/och/eller blommor med/och/eller en ljusslinga
    En jättestor ram (antaglien hemmabygge) så det ser ut som brudparet sitter i en tavla
    Ett enfärgat tygstycke för att få en lugn miljö bakom brudparet för fotografering.
    Ett genomskinligt tyg med en ljusslinga bakom
    En rosenbåge som man köper i en trädgårdshandel.
    En lövad girlang  
    Ett hjärta i bara grenar, alltså utan löv
    Allt beror ju lite på vad man har för tema och vad man får göra i lokalen man är i.

Sedan min personliga favorit som jag har tänkt att göra (som även är en av mina inspirationsbilder) Att göra någonting över brudparet istället;

• daniiel

Vi hade inte det.

Tips på saker är ju ett hjärta, kan vara gjort av tex ballonger eller löv och blommor eller bara i tex kartong (målad eller klädd med tex silkespapper) med brudparets namn på. Man kan också ha vimplar eller en banderoll med namn och/eller datum på, antingen i tyg eller papper. Ett tunt draperi med ljusslingor bakom.

• CoG

jag funderar på att hänga två rader med vimplar bakom oss med texten

Mr & Mrs
    och vårat efternamn på den undre raden

• KochM

Tack för alla tips! Får fortsätta att klura på hur vi ska göra.

• lurigmumin

Vi kommer att ha en väldigt vacker fönsternisch bakom oss. Tror att vi ska sätta en fin bukett eller kanske så köper jag stora bokstäver och har våra initialewr och ett hjärta där. Lurigt det där, vill ju inte over do it heller...

• SandraM

Vi hade en jättebåge med björklöv och sen samma blommor som i min bukett (vita rosor och cerise gerbia). Det var riktigt snyggt och det verkligen lyste om blommorna!

• jakother

Kommer göra en planka med våra namn på som hängs upp i sidenband.. Har inte gjort den än därför ingen bild :) handmålad med pensel och vit färg.. Vanlig obehandlad planka ;)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • FrökenT

Jag puffar för denna tråd... Någon som har bilder på om de dekorerade något speciellt bakom brudparet?

• Gwennie

Här är några bilder jag hade på datorn som inspiration. Blev i slutändan en variant på den sista med lampor bakom tyg.

• Chicita

Dom dukade med finare porslin där vi satt ("silvertallrikar" och glastrumpeter och en duk precis där vi satt) och så hade vi våra vapensköldar bakom honnörsbordet.

Ursäkta konstiga miner, men att bli fotograferad mitt i en tugga gör inte att man ser särskilt vacker ut Flört 

• Sandra och Joakim

Vi hade skärgårdstema på vårt bröllop förra helgen och vi hade beställt en livboj med våra namn på som hängde på väggen bakom oss. Har tyvärr ingen bild än men hoppas på att det kommer snart :)

• Pertinax

Såhär gjorde vi. Lakanet hänger där för att täcka en stor tavla.
Svar på tråden Dekoration bakom brudparet