• daniiel

Tips på laglekar?

Jag söker lite tips på laglekar om är enkla och roliga. Gärna såna som går att göra med ca 3-5 deltagare på varje lag. Både inomhus och utomhus.

• Svar på tråden Tips på laglekar?
  • Ekna

Hoppa säck, springa med en sked i munnen med ett ägg på. Binda ihop benen på deltagarna som skall ta sig igenom en bana. Kasta stövel. Brännboll. Någon typ av stafet. Det var vad jag kunde komma på just nu :)

• daniiel

Tack! :D Jag har dock kikat lite på vädret och insett att jag nog måste gardera mig med inomhuslekar, för det ska tydligen inte vara toppenväder på lördag :P Tyvärr! hehe

• Anneli256

En kul grej som jag hade på en fest och det passar för alla åldrar. Man köper en liten byggsats i lego inte för enkel. Alla lag får vars en sådan och ska samarbeta med ihopsättningen det var uppskattat, många glada skratt. Det lag som klarade uppgiften först vann. Ett krav var även att det skulle samarbetas inte att en person gjorde arbetet.

• Anneli256

Här kommer ett gäng roliga gåtor om svenska städer. Lekledaren säger helt enkelt en fras på engelska, det lag som är snabbast att svara vinner ett poäng. Försten till fem rätta gåtor vinner.

Vilken svensk stad är Pennybridge?
    Svar: Örebro

Vilken svensk stad är Whatstone?
    Svar: Vadstena

Vilken svensk stad är Rivergoal?
    Svar: Åmål

Vilken svensk stad är Here sneeze duck?
    Svar: Härnösand

Vilken svensk stad är Live long time?
    Svar: Borlänge

Vilken svensk stad är Knowland?
    Svar: Vetlanda

Vilken svensk stad är Newbridge?
    Svar: Nybro

Vilken svensk stad är Housemill?
    Svar: Husqvarna

Vilken svensk stad är Crowd?
    Svar: Skara

Vilken svensk stad är Charlestown?
    Svar: Karlstad

• TheD

Slå i spikar i en bräda; antingen på kortast tid eller att man får gissa på att man själv kan slå ner spiken på ex antal slag... Gjorde den grejen för några år sen - skitkul!

Vattenballong som ska passera deltagare med så många kast som möjligt...ballongen ska sjävklart vara insmord i diskmedel;)

Sån här berättelse...Ska se om jag kan förklara för jag vet inte om det finns en färdig grund iaf. har två eller flera lag som sitter på stolar mot varandra. säg att berättelsen handlar om familjen Andersson med pappa Åke, mamma Lena, barnen Nisse, Kajsa och Frida. När berättaren säger namnet Åke så måste den personen som har blivit d.pt till åke springa runta "sin" familj och den Åke som är först tillbaka till sin stol får poäng. eller så skickar man ut den som är sist kvar..... När berättaren säger "Familjen Andersson" så ska då alla springa runt sina stolar... kanske lite rörig förklaring men så himla roligt. Vi körde den på högstadiet men jag kan inte komma på varför vi gjorde den under lektionstid ;)

• Cosy

Tror jag skrev i en annan tråd angående att på en viss signal ska lagen so fortsom möjligt få en deltagares for i taket

We did it on DreamHack. Geeky love
  • daniiel
    Cosy skrev 2012-08-08 20:03:23 följande:
    Tror jag skrev i en annan tråd angående att på en viss signal ska lagen so fortsom möjligt få en deltagares for i taket

We did it on DreamHack. Geeky love
    Japp, den har jag redan skrivit upp :)
Svar på tråden Tips på laglekar?