• Tubs
    Äldre 5 Aug 10:49
    6678 visningar
    4 svar
    4
    6678

    Brun färg på blekt hår???!!

    Hejsan allihoppa Jag hade färgat håret hos frisören för en månad sedan och det blev inte som jag ville. Jag ville ha det chokladbrunt men blev typ kopparblond/brun (www.fashionfame.com/wp-content/uploads/2011/0... så här var det) Jag blekte mitt hår hemma med loreal perfect blonde avfärgning förrigår och nu är mitt hår gult ca 10 cm från rötterna och resterande längderna är lite mörkare åt det orangea hållet. Jag köpte toningen loreal creme casting 600 i mörkblond (shop.discountdrugstores.com.au/img/products/1... egentligen ljusbrun). Jag vill inte riskera att få gröna eller andra konstiga färger i håret. Vad tror ni händer om jag färgar med toningen?

  • Svar på tråden Brun färg på blekt hår???!!
  • Godis
    Äldre 5 Aug 11:07
    #1

    Kommer bli grönt. 


  • Äldre 5 Aug 11:13
    #2

    Och för att neutralisera det gröna, antingen direkt när du tonar eller efteråt, så behöver du röda pigment.


  • Mela F
    Äldre 13 Sep 22:02
    #3

    Hej, hur har det gått med ditt hår? Jag rekommenderar verkligen att du går till en duktig frisör. Du har för komplicerat utgångsläge för att få ett bra resultat hemma. Lycka till!

  • Aniara­4
    Äldre 14 Sep 10:04
    #4

    När jag tröttnade på att kämpa emot utväxten av mina blonda slingor och ville färga håret i min egen råttiga färg använde frisören först något slags förpigmentering eftersom pigmenten i håret var borta. Därefter färgade hon i en lite mörkare färg än jag ville ha eftersom det ändå skulle blekna, sa hon. Och det fick hon rätt i, nu har håret ljusnat till mellanblond och utväxten syns igen. Skrikandes Fast inte lika mycket som innan.

    Så jag rekommenderar också att du konsulterar en duktig frisör, det är inte alltid så enkelt att bara färga på.

Svar på tråden Brun färg på blekt hår???!!