• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • confuzed86

Då är vi nog ganska lika i tänket. Pratade med en av mina bästa vänner som är muslim. Hon sa: i min kultur kladdas det ordentligt. Du ska vara snygg för din blivande man och det ska synas ;) oskuldsfull kan man vara en annan dag :)

• Längtandsfull

Ja absolut.. Sen ska det självklart sminkas fint så det ska endå se naturligt ut. Det ska va så bra sminkat att man inte ser hur mycket smink drt är =)

• Sjörå

Fast jag sminkar mig väldigt lite till vardags så för mig är det mycket smink. Min blivande man är inte förtjust i smink så därför försöker jag hålla mig till en neutral nivå. Det är just det där med att det ska synas på korten som oroar mig, samtidigt vill jag känna igen mig själv. 

• confuzed86

Alla är vi olika med sminkandet :) det som betyder ngt är att man själv känner sig som den finaste i världen på sin dag :)

• Längtandsfull

Ja det viktigaste är att man själv känner sig fin =) det är er dag.

• Sjörå

Har funderat lite igen och även pratat med en av tärnorna. Det jag ska be make-up artisten att ändra på är den svarta kajalen, den känns för hård mot mina annars ljusa färger. Sedan är jag inte helt nöjd med färgen på läppstiftet och funderar på att satsa på ett färgat gloss istället. Tur att jag har två månader kvar att vela på. 

• Längtandsfull

Nu är vi snart hemma från tyskland. Blev en lång och dyr dag=) men roligt och skönt att allt är inhandlat.

• Längtandsfull

Hur går det för alla??
    Har ni så mycket att fixa att ni inte hinner kika in här ?? =)

Nu står all alkohol i vardagsrummet och väntar på att få flytta ut i förrådet.
    Ska köpa lite till på systemet. Det vi missa köpa i tyskland samt den grej som var slut.

Sen ska vi ju också köpa dricka till drinkarna och dricka till dom som inte dricker alkohol.
    Räknade lite på det med priser från ICA och det skulle gå på en 900:- =/ Ganska dyrt.
    Ska kolla om det är billigare på city gross..

Väntar välldigt mycket på att få hem mitt paket med dom sista bordsdekorationer osv.
    har beställt hem MASSOR innan men var nu tvungen till att komplettera lite..

• Augusti13

Förlåt för långt inlägg!

Vi är i en liten svacka just nu vad gäller planeringen. Känner oss lite ledsna över hur svårt det är att få vänner/familj att vilja hjälpa oss lite. Inte med pengar och så, utan rent praktiskt. Till exempel behöver vi någon som kan ta ansvaret för ett mingelbord med dryck och snacks för gästerna efter kyrkan, men innan middagen. Vi behöver även någon som kan hämta tårtan på förmiddagen och köra den till lokalen. Alla vi frågat svarar bara med att ”det måste ni kunna hyra in någon för att göra”. Visst, men nu när vi bjuder över 100 gäster på middag och dryck måste vi dra gränserna någon stans för vad vi hyr in. Jag är van vid att familj och kompisar hjälper till med det de kan på sådana stora dagar, så det känns jobbigt eftersom vi inte gifter oss i min hemstad utan hela min sida kommer bo på hotell och har ingen möjlighet att hjälpa oss. Hur funkar det i er krätser, hjälper folk till när det behövs?

• soderpling

Augusti13: Jag har lidigt lite som du. Nära vänner och familj har inte varit intresserade av att hjälpa till.  Detta upptäckte jag tidigt och var en av faktorerna som fick mig att fundera på alternativ på den vanliga bröllopet. I alla bröllopstidningar står det alltid att man ska be folk om hjälp men sanningen är att folk även nära vänner och familj inte vill även enklare saker.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!