Inlägg från: Popruta |Visa alla inlägg
  • Popruta

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Vi ska också gifta oss i augusti! Blev lite hastigt och lustigt bestämt (jag är gravid och vi ville gifta oss innan bebisen kommer). Så den 17/8 gifter vi oss i stadshuset 10 gäster.

Blir väldigt enkelt och notan hamnar väl på  ca 10 000 med allt. Kläder (sambo har redan en kostym, min bröllopsklänning kostade 300 kr), blomster (antagligen egenplockade sommarblommor), mat (lunch på restaurang som vi bjuder på), ringar (titan). 

• Popruta
    leula skrev 2013-07-03 16:22:31 följande:
    Popruta . Vi har oxo titanringar! De "on the edge"
    Vi föll för titan direkt! Nu ska guldsmeden "göra" våra ringar, sambon får en slät glansig och jag en likadan fast med tre stenar i Så spännande! ska hämtas nästa vecka
  • Popruta

Vad för mat ska ni servera? Har ni bokat restaurang eller kör ni lokal?

Vi har bokat Kajplats 9 Älskar deras mat!  

• Popruta
    Popruta skrev 2013-07-04 20:14:39 följande:
    Vad för mat ska ni servera? Har ni bokat restaurang eller kör ni lokal?

Vi har bokat Kajplats 9 Älskar deras mat!  
    I Västerås alltså. Haha, glömde att alla kanske inte vet vad det är för ställe

Så menyn blir 2-rätters:

GRILLAD MARULKSFILÉmed krabbkaka,sparris & brynt smör hollandaise
    Eller
    GÖDKALVSCHNITZELmed rostad potatis, rucola,betor, valnötter & chèvre creme 

och
    smultroncheesecakemed smultronsorbet
    eller
    CRÈME BRÛLÉEmed jordgubbsgranité

Gärsterna får alltså välja vilken rätt dom vill ha  
  • Popruta

Vi skiter i bordsplacering, men paren lär ju sätta sig tillsammans ändå.  

• Popruta

Vilket fint gästboksträd!

Idag ska jag hämta våra ringar hos guldsmeden, såååå spänd  

• Popruta

Woho! Ringen blev precis som jag vill ha den. Enkel och i silverfärg Det är titanium och båda ringerna gick på 2900 kr tillsammans. Nu är det bara att vänta tills jag får ha den på mig

• Popruta

Tack Leula!  

Gud, morgongåva. Vad ska man ge? Hade ingen plan på att ge något men sambon ska tydligen ge till mig nu så jag måste ju komma på nåt. såna där bilder kommer inte på kartan :-P

Vad hade ni tänkt ge?  

• Popruta
    Popruta skrev 2013-07-11 21:52:35 följande:
    Tack Leula!  

Gud, morgongåva. Vad ska man ge? Hade ingen plan på att ge något men sambon ska tydligen ge till mig nu så jag måste ju komma på nåt. såna där bilder kommer inte på kartan :-P

Vad hade ni tänkt ge?  
    Hans intressen är liksom: Franska språket, vin (men det får han alltid i present), dyra klockor (tänk Rolex) och datorer. O.o
  • Popruta

Tror inte jag får en hippa faktiskt, men det gör inte mig nåt. Är ändå så trött och slö pga graviditeten. 

• Popruta
    johannisen skrev 2013-07-15 19:55:34 följande:
    Måste bara dela med mig av min besvikelse här... Vi gifter oss 31 augusti och i mars frågade jag mina två solister om de vill sjunga i kyrkan och båda tackade ja. Förra söndagen hade vi träff med dem, den ena är min svägerska (min brors fästmö) och den andra är en nära vän. Vännens pojkvän skulle dessutom kompa en av låtarna på gitarr så vi var alla där och övade och det lät riktigt bra. Idag meddelar min vän att hon och hennes pojkvän inte kommer på bröllopet för att de fått en annan spelning på en annan ort och prioriterar den inkomsten. Jag trodde faktiskt att vi var närmare vänner än så. Känner mig riktigt ledsen över detta, för att inte tala om allt som måste planeras om nu...
    Men fy vad tråkigt :( Fult gjort av dom tycker jag. Hade blivit jätteledsen. 
  • Popruta
    leula skrev 2013-07-15 22:29:59 följande:
    Hur länge har ni varit ett par innan ni gifter er? Vi har hängt ihop i strax över 8 år, två barn (5&6 år) Trodde aldrig han skulle fria men så på en barnfri kryssning förra våren gick han ner på knä
    Ett par i 7 år :) Väntar första barnet nu i september. 
  • Popruta

Idag har jag varit hos floristen och beställt en brudbukett Gav henne lite fria tyglar, bara den är vit, gul och grön och kostar max 500 kr. Ska bli spännande att se hur den blir  

• Popruta

Vilka fina klänningar Jennifer!

Här är typ allt gjort... ska bara hitta ett gult sidenband att ha till min klänning också. Och testa klänningen igen för att se om den fortfarande passar :-P 

• Popruta
    SingingFantacia skrev 2013-07-21 14:17:31 följande:

Min bukett i tyg då både jag och min blivande är allergisk. ca 400:-

Vilken  häftig!!

Nu har vi äntligen fått iväg vår beställning till restaurangen.

Blir huvudrätt + efterätt för alla. Plus ett glas husets vin/öl/alkoholfritt till huvudrätten och en kopp kaffe till efterätten :) Blir ca 6100 kr för alla 12, helt klart överkomligt.  
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!