Inlägg från: Juli |Visa alla inlägg
  • Juli

    Spara brudbuketten?

    Jag gifte mig den 28 juli i år, mitt livs lyckligaste dag! Men när vi skulle hem upptäckte jag att min brudbukett var försvunnen, jag hittade den, eller ja, det som var kvar av den, själkarna med sidenbandet och pärlorna. Jag blev så ledsen, jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på att den är förstörd.

    Vi misstänker att några av barnen tog rosenbladen för att kasta på oss, att de sett de äldre kasta rosblad på oss som de tog från bordsdekorationerna som ändå är helt OK. Men min bukett =( Samtidigt har jag ändå mina funderingar om att det kan vara vuxna som har slaktat min stackars bukett.

    Endel av mig tänker, brudbuketten är bara en del av bröllopet, jag hade ju ändå en stor fin fest, och alla var så glada och lyckliga att de bara tog alla rosor de kom åt för att kasta på oss, på varandra.

    Överdriver jag nu? sparar alla sina buketter? är jag den enda som inte ar kvar mig, eller jag har kvar mig, fast enbart själkarna =/

  • Svar på tråden Spara brudbuketten?
  • Juli
    majflicka skrev 2012-08-02 08:04:39 följande:
    Jag hade massa ideer på hur jag skulle spara buketten men i slutändan var alla var alternativ så dyra alt. opraktiska att jag såg till att buketen fotades och sen tog jag några av blommorna och pressade dem i vår gästbok.  Jag vågar mig på att säga att det är få som har kvar hela sin bukett...
    Jag har sparat själkarna, och makens crogage och satt en i "buketten" haha, så de är ett litet minne av hur rosorna såg ut. Det kanske inte är så många som sparar sin bukett trots allt?
  • Juli

    Tusen tack alla vänner för era svar. Nu känner jag inte mig ledsen längre, ni alla har rätt i att buketten kommer inte vara lika vacker när den är torkad, och den kommer säkert hamna längst upp på något skåp.

    Jag tänkte att ALLA sparar på sin bukett, och att det är konstigt att man inte gör det..

    Jag älskade idén med att köpa likadan bukett till årsdagen, det är så fint :) Jag tror även maken sa det när jag var så ledsen över den brutala slaken, hahaha. (skönt att kunna skratta lite åt det nu)

    Massor med kramar

    elliwoww.blogg.se

Svar på tråden Spara brudbuketten?