• ECO wedding

    Vad ska vi ge till vigselförättaren?

    Vi ska gifta oss borgerligt hemma i trädgården. Normalt så vet jag att present till vigselförättaren kanske inte är så vanligt men med tanke på att hon måste åka ut till oss på en lördag och att hon har varit så vänlig vill vi ge henne något.


     


    Vad rekommenderar ni? Pengar, i så fall hur mycket? Eller någon present?


    Tacksam för alla svar.

  • Svar på tråden Vad ska vi ge till vigselförättaren?
  • FruStendahl

    En blomma och ett Tack kanske? Det tror jag räcker.. ;) jag skulle bli glad utav det och hon förväntar sig nog inget.. 

  • Chicita

    Ett tackkort när ni skickar ut dom andra är väl lämpligt?

    Annars håller jag med om en blomma. Det räcker.
    Hon gör sitt jobb helt enkelt 

  • Picnick i det gröna

    Det är ju hennes jobb, så jag tror inte att hon förväntar sig något.
    Vi har träffat vår vigselförättare och han gjorde klart för oss att detta kommer vara våran dag och han kommer att lämna stället när han är färdig med sitt jobb, även om vi erbjöd honom att stanna och äta och så. 
    Däremot funderar jag om man kanske skulle skicka ett tackkort i efterhand :) 

  • daniiel

    Jag tycker faktiskt sånt här är lite konstigt. Okej att man vill ge något som tack, ifall det är någon man känner som viger en, då kan de ju tex få en inbjudan till middagen/festen. Annars är det ju bara en person som gör sitt jobb. Ni är förmodligen inte första brudparet som vigs hemma en lördag.

    Både tex min mor och far har jobb där de åker iväg under sina semestrar ibland, de har jour ibland och de kan bli inringda att åka hem till folk kl.21.00 en fredagkväll, kl.06.00 på en lördagmorgon eller på tex julafton osv osv. Inte är det någon som köper presenter till dom för att de utför sitt jobb.

    Självklart är det trevligt att både få och visa uppskattning, men just inom "bröllopsvärlden" verkar det som att folk uppskattar vad andra gör mkt mer än i andra fall. Då har folk så lätt för att vara givmilda och visa uppskattning, vilket återigen är bra och trevligt, men varför är man inte mer så i allmänhet?

    Vill ni nu absolut ge något, så håller jag med om att ett kort och en blomma är alldeles tillräckligt och bra :)


Svar på tråden Vad ska vi ge till vigselförättaren?