• CharliesChoice

Önskar tips på vigselring till min förlovningsring!

Hej alla!

Jag har en (i mitt tycke då!) fantastiskt fin förlovningsring. Tyvärr tänkte vi inte på att den en dag ska passa ihop med en annan ring! :-O Är det nån som har ett tips på vad man skulle kunna sätta till min ring? Den är i vitguld, rhodierad, 33 diamanter om totalt 0.55ct, 30 minismå brilliantslipade och 3 nästan lika minismå prinsesslipade.
    Den är liiiiite bredare fram än bak, men det skiljer bara nån mm.

Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Önskar tips på vigselring till min förlovningsring!
  • Invincible

Om du inte gör så att du hoppar över att köpa en ring till (din ring ser ju ut lite som tre olika ringar iallafall) så hade jag nog gått till en guldsmed och bett om förslag. 

Mina ringar är mått-tillverkade efter varandra, då jag tycker det blir vansinnigt obekvämt att ha ringar på sig som inte sitter ordentligt intill varandra. 

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • kaffeälskaren

Hade det inte varit snyggt med en enkel slät vitguldsring till? Jag tror att risken är annars att en till glittrig ring skulle förta din fina förlovningsring

• Koloratur

Jag skulle behållit den som både förlovnings- och vigselring. För den ser så fulländad ut som den är, behövs ingenting mer. Gravera bara in ett datum till :)

• CharliesChoice

Tack snälla för att ni tog er tid med råd!

Det är absolut ett alternativ att låta den vara för sig själv, det är ju som ni skrev den ser lite ut som tre ringar redan.

Jag var inne på Georges och bad dem om råd och hon tyckte (helt oväntat) att jag skulle välja en solitär! Det hade jag nog sett som sista alternativ ungefär, men när hon satte en med samma skena/bredd och något hon kallade för Robin-fattning så blev jag helt såld! Brevid en solitär såg min ring ut som ett klassiskt "wedding band" som man brukar se att amerikaner mfl har.

Tack igen för hjälp!

• CharliesChoice

Kan nu meddela att jag valt vigselring, wihooo! Det blir en solitär med samma skena som förlovningsringen är och en fattning med fyra klor. Stenen kommer vara mellan ca 0,55 och 0,70.

Längtar ihjäl mig efter att få se den klar och framförallt bära den!

Svar på tråden Önskar tips på vigselring till min förlovningsring!