*Ringen; Jag hade valt ut en ring för många många år sedan. När det så var dags att beställa tillverkning av denna, så visade det sig att det inte gick att få den så som jag ville ha den :(. Så blev till att leta reda på en helt ny design. Inte det lättaste när man haft sikte på en redan. Har dock löst sig, men ännu lite nervös för resultatet.
*Mat; När vi började grovplanera bröllopet för ett år sedan bestämde vi oss för grillbuffé i trädgården... Men under det aktiva planerandet nu i somras slutade det istället med pajbuffé för enkelhetens skull
*Datum; hade tänkt 29/9 för så fina höstfärger som möjligt - men min ena tärna hann bli bjuden på ett annat bröllop just det datumet, jag ville inte tvinga henne välja, så blev 1 september istället, och inga vackra höstbilder :S.
*Skor; hittade i våras - nu passar de inte till klänningen trots allt och jag vill hitta nya :S. Hittar inget i butikerna, och så fort jag hittar nåt på nätet är det slut i min sorlek.
*Smycken; letat länge, hittade "perfekta" i maj - men nej, passar inte längre då klänningen blev ljusare än vi först trodde, och jag har nu beslutat att bära det halsband jag alltid bär (som jag fick av BM på våran första alla hjärtans dag)... ska dock försöka hitta lämpliga örhängen + armband som passar, hittills utan framgång.
*Musik; hade tänkt fiol, ingång till Delsbo brudmarsch, solo + fiol på Underbart och en mindre känd låt som jag älskar - blev helt andra låtar, och vi blev utan violinist... ingångsmusik ännu ej löst. Hittade sen en ny violinist, som sen också drog sig ur.
*Kostym till brudgummen; hade tänkt han skulle ha en brun - blir troligtvis blå eller grå (intet sämre för det, bara inte som planerat)
*Vigselförrättare: var bokat, men har nu tackat nej.
*Lokal; tänkte duka upp i tält, men nu 5 veckor innan bröllopet fick det bli bygdegård istället.
*Gnäll inom släkten ang. val av inbjudna... Detta löste sig dock nu när vi bytte lokal, då får fler plats. Återstår dock att se hur vi löser det med dukning/dekorationer.