• Nephele

Fler med problem?

Är det fler där ute som har problem att få ihop allt? Där man tror att saker är fixade, men sen skiter det sig? Gång på gång. Samlas här och dela med er! Nog ska vi få ihop bra bröllop trots alla motgångar! Stora som små!

För oss har nästan inget blivit som det var tänkt, och med knappt 5 veckor kvar till bröllopet hopar sig problemen ännu :S. Men vi kämpar på!

• Svar på tråden Fler med problem?
  • Rosi

Jo då här är en till med problem.. Jag löser ett problem å då får jag ofta två... Nu sist blev det att leta ny musik/dj. och hitta en ny frisör... och jag gifter mig nästa helg... =( men allt går att lösa.. =)

• Nephele

*Ringen; Jag hade valt ut en ring för många många år sedan. När det så var dags att beställa tillverkning av denna, så visade det sig att det inte gick att få den så som jag ville ha den :(. Så blev till att leta reda på en helt ny design. Inte det lättaste när man haft sikte på en redan. Har dock löst sig, men ännu lite nervös för resultatet.

*Mat; När vi började grovplanera bröllopet för ett år sedan bestämde vi oss för grillbuffé i trädgården... Men under det aktiva planerandet nu i somras slutade det istället med pajbuffé för enkelhetens skull

*Datum; hade tänkt 29/9 för så fina höstfärger som möjligt - men min ena tärna hann bli bjuden på ett annat bröllop just det datumet, jag ville inte tvinga henne välja, så blev 1 september istället, och inga vackra höstbilder :S.

*Skor; hittade i våras - nu passar de inte till klänningen trots allt och jag vill hitta nya :S. Hittar inget i butikerna, och så fort jag hittar nåt på nätet är det slut i min sorlek.

*Smycken; letat länge, hittade "perfekta" i maj - men nej, passar inte längre då klänningen blev ljusare än vi först trodde, och jag har nu beslutat att bära det halsband jag alltid bär (som jag fick av BM på våran första alla hjärtans dag)... ska dock försöka hitta lämpliga örhängen + armband som passar, hittills utan framgång.

*Musik; hade tänkt fiol, ingång till Delsbo brudmarsch, solo + fiol på Underbart och en mindre känd låt som jag älskar - blev helt andra låtar, och vi blev utan violinist... ingångsmusik ännu ej löst. Hittade sen en ny violinist, som sen också drog sig ur.

*Kostym till brudgummen; hade tänkt han skulle ha en brun - blir troligtvis blå eller grå (intet sämre för det, bara inte som planerat)

*Vigselförrättare: var bokat, men har nu tackat nej.

*Lokal; tänkte duka upp i tält, men nu 5 veckor innan bröllopet fick det bli bygdegård istället.

*Gnäll inom släkten ang. val av inbjudna... Detta löste sig dock nu när vi bytte lokal, då får fler plats. Återstår dock att se hur vi löser det med dukning/dekorationer.

• Nephele
    Rosi skrev 2012-07-30 20:27:29 följande:
    Jo då här är en till med problem.. Jag löser ett problem å då får jag ofta två... Nu sist blev det att leta ny musik/dj. och hitta en ny frisör... och jag gifter mig nästa helg... =( men allt går att lösa.. =)
    Oj! Jobbigt så tight inpå :S. Men det löser sig säkerligen! Bara hoppas man blir nöjd med den lösningen också. Önskar dig verkligen lycka till!
  • Rosi

Tänkte på det där med kostym till din man!! kolla på Dressamn nu.. Jag tyckte det hängde en brunkostym på halva priset hyllan...

• Augustiblomma

Jag gifter mig på lördag, om 4 dagar alltså! Jag har gått och blivit sjuk!! Sen har det inte fixat sig med inmarschen än så vi får se hur det blir med den. Hade velat att m2bs kompis skulle spela den låten vi valt på gitarr men han vart inte riktigt nöjd med hur det låter. Han har lovat att han ska skicka över en snutt så vi får lyssna och bestämma oss efter det men detta har han ännu inte gjort. Något annat som är sjukt irriterande är att i fredags (8 dagar före bröllopet!) bestämmer sig m2bs kusin att anmäla att han kommer (genom en gemensam kompis och inte ens själv!). Vi är klara med placeringskort och placeringskarta som är gjort och fastklistrad i en ram. Sjukt irriterande att man nu måste göra extrajobb bara för att han inte anmäler sig i tid!!

• Wilda

Vi har haft hyfsat koll på läget och det mesta flyter på, men nu igår fick jag lov att avlusa mig och mina 2 bonusdöttrar, då det visade sig att de fått löss och smittat mig. Inte såå kul att offra en kväll på detta när vi gifter oss på lördag och man har massor att göra och har räknat med att man har denna vecka på sig. Nu är vi iaf lusfria och jag ska försöka hinna få färg i håret oxå, som jag skulle gjort i söndags, men då fick vänta för att vi inte fick tag på lusmedel då... Lite stressigt känns det nu sista veckan... Suck!!

• ElinFalk85
    Augustiblomma skrev 2012-07-31 09:13:32 följande:
    Jag gifter mig på lördag, om 4 dagar alltså! Jag har gått och blivit sjuk!! Sen har det inte fixat sig med inmarschen än så vi får se hur det blir med den. Hade velat att m2bs kompis skulle spela den låten vi valt på gitarr men han vart inte riktigt nöjd med hur det låter. Han har lovat att han ska skicka över en snutt så vi får lyssna och bestämma oss efter det men detta har han ännu inte gjort. Något annat som är sjukt irriterande är att i fredags (8 dagar före bröllopet!) bestämmer sig m2bs kusin att anmäla att han kommer (genom en gemensam kompis och inte ens själv!). Vi är klara med placeringskort och placeringskarta som är gjort och fastklistrad i en ram. Sjukt irriterande att man nu måste göra extrajobb bara för att han inte anmäler sig i tid!!
    det måste du väl inte??? har man inte anmält sig i tid så får man stå sitt kasst.
  • ElinFalk85
    ElinFalk85 skrev 2012-07-31 12:39:53 följande:
    det måste du väl inte??? har man inte anmält sig i tid så får man stå sitt kasst.
    jag hade ALDRIG ändrat på placering och dylikt för att något pucko inte har hyffs nog att anmäla sig i tid. är man så extremt dåligt uppfostrad så får man faktiskt stå sitt kasst. och sen inte ens säga till själv. nej sånna människor hade jag bannlyst från vårt bröllop!!!
  • ElinFalk85
    Wilda skrev 2012-07-31 09:58:32 följande:
    Vi har haft hyfsat koll på läget och det mesta flyter på, men nu igår fick jag lov att avlusa mig och mina 2 bonusdöttrar, då det visade sig att de fått löss och smittat mig. Inte såå kul att offra en kväll på detta när vi gifter oss på lördag och man har massor att göra och har räknat med att man har denna vecka på sig. Nu är vi iaf lusfria och jag ska försöka hinna få färg i håret oxå, som jag skulle gjort i söndags, men då fick vänta för att vi inte fick tag på lusmedel då... Lite stressigt känns det nu sista veckan... Suck!!
    det tar ca 3 veckor med en behandling per vecka att bli helt lusfri.
  • nica83a
    ElinFalk85 skrev 2012-07-31 12:42:40 följande:
    jag hade ALDRIG ändrat på placering och dylikt för att något pucko inte har hyffs nog att anmäla sig i tid. är man så extremt dåligt uppfostrad så får man faktiskt stå sitt kasst. och sen inte ens säga till själv. nej sånna människor hade jag bannlyst från vårt bröllop!!!
    Jag vet att du gillar att märka ord, så vill bara informera dig om att det heter "stå sitt kast" :)
  • Wilda
    ElinFalk85 skrev 2012-07-31 12:43:48 följande:
    det tar ca 3 veckor med en behandling per vecka att bli helt lusfri.
    Det har kommit nya medel som kväver både lus och ägg på en gång och om man sover med det en natt, så är de döda och borta nu. Dyrt var det, men det fick det vara värt...
  • Augustiblomma

Jag kommer sätta honom längst ut på kanten men måste ändå fixa nya lappar till allt osv. Egentligen hade jag bara velat säga nej nu men jag är ju inte ensam om att gifta mig. Jag hoppas bara att alkoholen och allt kommer räcka. Fan vad irriterad jag är.

• ElinFalk85
    nica83a skrev 2012-07-31 13:22:42 följande:
    Jag vet att du gillar att märka ord, så vill bara informera dig om att det heter "stå sitt kast" :)
    jag att det heter det, jag har dyslexi.
  • ElinFalk85
    Wilda skrev 2012-07-31 13:33:14 följande:
    Det har kommit nya medel som kväver både lus och ägg på en gång och om man sover med det en natt, så är de döda och borta nu. Dyrt var det, men det fick det vara värt...
    å fan det visste jag inte =).
  • sherrydarling

Jag förstår er alla. Min största rädsla är att jag ska bli sjuk. 3,5 vecka kvar har jag börjat undvika att träffa vänner med barn - och barn (finns inte många i min närhet). Min kille tyckte jag skulle skärpa mig...

Fotografen har vi fått boka om.

Tårtan på Villa Källhagen var vi inte nöjd med, så vi får nog ta från ett annat ställe.

Min killes mamma "råkade" bjuda min killes kusins flickvän som inte var bjuden och som jag aldrig träffat. Hon får komma, vad kan man göra.

på plussidan har jag pratat med en av mina underbara vänner som inte bor i närheten och hon gladde sig så mycket till att vi ska gifta oss och att vi snart ska ses. Hon är musiker och ska spela på vigseln - lugnade mina spända nerver!

Svar på tråden Fler med problem?