• Äldre 30 Jul 11:26
    3491 visningar
    7 svar
    7
    3491

    Ekonomisk nöd. Vad göra ?

    Hejsan! Jag befinner mig i en mindre ekonomisk kris... För ett tag sen fick jag ett presentkort på en butik för 4000 kr! Jag hade verkligen föredragit pengarna rakt av. Kan man på något sätt sälja ett presentkort eller få pengar för det om man går t butiken (antar stt det inte går?) Snälla kom med tips o råd. Tack på förhand.

  • Svar på tråden Ekonomisk nöd. Vad göra ?
  • Äldre 30 Jul 11:28
    #1

    Om inte presentkortet är personligt utskrivet så kan du sälja det.
    Visst du kanske inte får ut hela värdet på presentkortet, men en större del i alla fall.

    Butikerna tar sällan tillbaka presentkort dock. 

  • Äldre 30 Jul 11:35
    #2

    Jo jag tänkte sänka till iaf 3000 kr. Frågan är ju om någon vill köpa ett presentkort från en privatperson. Man kanske tror att det är ngt lurt ?

  • CJIGBG
    Äldre 30 Jul 11:39
    #3

    Du kan inte lägga ut en fråga på Facebook exempelvis (om du är en person som använder det) då kanske en vän eller en väns vän kan köpa vilket gör att man känner det mindre lurigt?

  • FruNov­ember
    Äldre 30 Jul 11:40
    #4

    Jag tror säkert att det går bra att sälja det! Om köparen är osäker kan ni ju gå till butiken som utfärdat det så att de kan inyyga dess äkthet! Lycka till!

  • Äldre 30 Jul 11:44
    #5

    Det finns ju såna "köp och sälj"-sidor på facebook, många städer har en egen lokal sådan sida. På den sidan som finns för "min" stad, så säljs det ofta presentkort. Har du facebook, så kan du ju pröva där :)


  • L och J
    Äldre 30 Jul 11:45
    #6

    vad är det för butik? 

  • Äldre 30 Jul 11:45
    #7

    Det finns ju folk som säljer presentkort på resor och allt möjligt hela tiden när man läser annonser i tidningen.
    Visst kan det vara något lurt, men om man kan träffas fysiskt och byta pengar mot presentkort så kan dom ju själva kolla  

Svar på tråden Ekonomisk nöd. Vad göra ?