• polkapinne

Lite snopet...

Jag vet att jag inte kan bli sur eller så men lite snopet är det ändå. Och lite besviken blev jag.

Vi gifter oss i semester tider, 25 aug, och därför skickade vi ut STDkort i januari. En vän till mig sa när hon fick det att de även blivit inbjuden till hennes kusins bröllop samma dag. Men han skulle ha vigseln tidigare på dagen så de skulle antagligen kunna komma till vår middag eller liknande. Jag blev ju jätte glad att de skulle försöka pussla ihop det.

Igår fick jag ett sms från henne att de inte kommer kunna komma för de ska utomlands. Men hallå, det är ju just därför vi skickade ut STD! Så att alla ska kunna planera... Det är ju deras beslut och jag kan inte bli sur men det känns snopet att de åker utomlands just den veckan vi gifter oss när de har vetat i ett halv år att vi gifter oss... 

• Svar på tråden Lite snopet...
  • SkövdeSophie

Men skickade ni bara ut SDT? Inga inbjudningar? När var osa? Har din vän osat och sagt att hon kommer? Isf är det ju inte alls bra gjort i så fall.

• polkapinne
    SkövdeSophie skrev 2012-07-29 18:44:39 följande:
    Men skickade ni bara ut SDT? Inga inbjudningar? När var osa? Har din vän osat och sagt att hon kommer? Isf är det ju inte alls bra gjort i så fall.
    Vi skickade STD i januari och inbjudningarna i maj. Sista OSA är nu den 31 juli. Så de osar i rätt tid men jag hade ju hoppats att de planerat in utlandssemestrar på lita andra tidpunkter Flört
  • daniiel

Jag förstår hur du menar, och speciellt om de hade ett annat bröllop att gå på också! Vad tråkigt för er.

Och självklart kan det finnas massor av anledningar till varför man väljer att åka på semester samtidigt, trots att man vetat om det länge. Nu vet jag inte om det finns någon speciell anledning i detta fallet, men man måste ju få prioritera som man vill, även om det såklart är väldigt trist att bli bortvald.

På vårt bröllop, som var i augusti förra året, så åkte min kusin och hennes familj iväg på semester precis veckan för vårt bröllop. Hon är dock egen företagare och det var den enda veckan hon hade semester under hela året (plus att de hade bokat resan innan de fick veta om bröllopet), så där kan jag förstå att de prioriterade som de gjorde och hade förstått det även om de hade vetat om bröllopet innan. En annan släkting, som också var bortrest under bröllopet (på bilsemester i Sverige), förstår jag dock inte. De hade varit borta ett par veckor på semester och kom hem typ dagen/någon dag efter bröllopet. Då kan jag ju tycka att de kanske kunde kommit hem ett par dagar tidigare för att hinna gå på bröllopet, för så hade jag gjort. Man väljer ju dock att prioritera olika, inte mer med det.

Som sagt, väldigt tråkigt för er, och för dom som missar ert bröllop! Hoppas att ni får en bra dag ändå, med övriga gäster som kommer närvara :)

• polkapinne
    daniiel skrev 2012-07-29 18:48:12 följande:
    Jag förstår hur du menar, och speciellt om de hade ett annat bröllop att gå på också! Vad tråkigt för er.

Och självklart kan det finnas massor av anledningar till varför man väljer att åka på semester samtidigt, trots att man vetat om det länge. Nu vet jag inte om det finns någon speciell anledning i detta fallet, men man måste ju få prioritera som man vill, även om det såklart är väldigt trist att bli bortvald.

På vårt bröllop, som var i augusti förra året, så åkte min kusin och hennes familj iväg på semester precis veckan för vårt bröllop. Hon är dock egen företagare och det var den enda veckan hon hade semester under hela året (plus att de hade bokat resan innan de fick veta om bröllopet), så där kan jag förstå att de prioriterade som de gjorde och hade förstått det även om de hade vetat om bröllopet innan. En annan släkting, som också var bortrest under bröllopet (på bilsemester i Sverige), förstår jag dock inte. De hade varit borta ett par veckor på semester och kom hem typ dagen/någon dag efter bröllopet. Då kan jag ju tycka att de kanske kunde kommit hem ett par dagar tidigare för att hinna gå på bröllopet, för så hade jag gjort. Man väljer ju dock att prioritera olika, inte mer med det.

Som sagt, väldigt tråkigt för er, och för dom som missar ert bröllop! Hoppas att ni får en bra dag ändå, med övriga gäster som kommer närvara :)
    Ja, det e trist att bli bortvald. Men vi kommer nog att få en alldeles fantastisk dag ändå. 
  • Chicita

Tja vi blev bortvalda för älgjakten vi Flört
    Men man får väl försöka se det som att det är deras förlust, och självklart deras val.

Som du säger så kommer ni att få en jättebra dag ändå. Solig 

• Chicita
    polkapinne skrev 2012-07-29 19:14:46 följande:
    Älgjakt? Hihi, ja alla prioriterar vi olika. 

Och som ni säger så är det deras förlust.  
    Precis... Det var 2-4 stycken som inte kom pga älgjakten. Alltså som skulle jaga.
    Och 1 familj blev hemma för att maken i det paret var en av dom som skulle jaga, alla andra lät sina partners jaga och åkte på bröllopet Flört 
    Så vi tappade nånstans mellan 6 och 10 gäster pga älgjakten...

och dom ångrar sig nu har jag hört Flört 
  • augustesen

Förstår dig helt!

Jag har haft fler liknande upplevelser under planerandet! Vi gifter oss på lördag och jag tolkar det som att människorna som bryr sig om mig och min fästman är det som kommer...resterande kommer jag sluta höra av mig till. Mina vänner har vetat i 1,5 år när bröllopet är och ändå åker folk bort - inga riktiga vänner.

Man märker vem ens riktiga vänner är under planerandet av ett bröllop.

Svar på tråden Lite snopet...