• filibustern

Ringar utan diamanter!

tittar runt lite på sidor för skojs skull, försöker hitta ringar med diamanter... så kom ja på.. 

är det NÅGON som inte har några diamanter alls på sina ringar? alt. att ni har på fölovningsringen men ingen diamant på vigselringen?

vore bara kul att veta :) 

• Svar på tråden Ringar utan diamanter!
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-07-28 20:51:12 följande:
    Inte inredningsmässigt. 
    Men vi deltar på medeltidsmarknader och sånt, vi hade ju medeltidstema på bröllopet. Och filmer som utspelar sig på den tiden (eller Fantasy typ LOTR) är aldrig fel Glad 
  • Principisessan

jag är ännu inte gift, så detta är min förlovningsring. Kommer att köpa en enkel ring utan stenar som vigselring. Var först inne på att ha ett band av diamanter i vigselringen vilket visserligen skulle vara fint, men jag vill dels att våra vigselringar ska vara likadana i stilen (han har ingen förlovningsring utan vill endast ha vigselring) och så är jag inte direkt någon smyckestyp egentligen så detta tror jag blir klassiskt och inte överdådigt, som jag kommer bära resten av livet utan att ångra mig :) 

• filibustern
    majjja skrev 2012-07-28 20:56:17 följande:
    jag är ännu inte gift, så detta är min förlovningsring. Kommer att köpa en enkel ring utan stenar som vigselring. Var först inne på att ha ett band av diamanter i vigselringen vilket visserligen skulle vara fint, men jag vill dels att våra vigselringar ska vara likadana i stilen (han har ingen förlovningsring utan vill endast ha vigselring) och så är jag inte direkt någon smyckestyp egentligen så detta tror jag blir klassiskt och inte överdådigt, som jag kommer bära resten av livet utan att ångra mig :) 

i vilket material ska du ha vigselringen? :)
  • Principisessan
    filibustern skrev 2012-07-28 20:58:27 följande:
    i vilket material ska du ha vigselringen? :)
    vitt guld. Precis som den jag har :) Tycker jag passar bättre i det. 
  • filibustern
    majjja skrev 2012-07-28 21:03:02 följande:
    vitt guld. Precis som den jag har :) Tycker jag passar bättre i det. 
  • Principisessan

men den blir nog rätt smal, den jag har är 2 mm bred på det bredaste stället så tänker att jag nog ska ha en lika bred eller max 3 mm bred ring till denna. 

• Chicita
    filibustern skrev 2012-07-28 20:53:09 följande:
    Har du själv något sånt intresse? Glad
  • filibustern
    majjja skrev 2012-07-28 21:05:18 följande:
    vad ska du själv ha? har du hittat några kandidater ännu? :) 
    har ingen aning. ärligt så har vi inte ens bestämt att vi ska gifta oss.. eller.. gubben vill inte än :P men kollar runt lite... är sugen på en från chanti, den här

men vet inte riktigt... funderat på att man kanske bara skulle ha tagit en enkel titanring, har nu en 6mm (eller är det 7?) bred titan med två guldinlägg... inga diamanter...  skulle kanske vara fint med en 3, max 4 mm ring i titan. :)
    Chicita skrev 2012-07-28 21:07:46 följande:
    ne tyvärr.. visst tycker jag sagan om ringen är bra, men allmänt har jag svårt för fantasy... min karl älskar fantasy dock. har massor av böcker av feist, eddings m.fl. 

• Chicita
    filibustern skrev 2012-07-28 21:22:23 följande:
    Chicita skrev 2012-07-28 21:07:46 följande:
    ne tyvärr.. visst tycker jag sagan om ringen är bra, men allmänt har jag svårt för fantasy... min karl älskar fantasy dock. har massor av böcker av feist, eddings m.fl. 

Nu tänkte jag inte bara på fantasy-delen, utan även medeltid eller historia i allmänhet Flört
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-07-28 21:46:42 följande:
    Nu tänkte jag inte bara på fantasy-delen, utan även medeltid eller historia i allmänhet Flört
    nja det är väl inget jag tänker på egentligen... faktiskt.. vi har sett några serier dock om medeltida vapen och dyl som var ganska intressant, men det är inget jag lever med så.. svårt att förklara :P
  • Chicita
    filibustern skrev 2012-07-28 21:50:23 följande:
    nja det är väl inget jag tänker på egentligen... faktiskt.. vi har sett några serier dock om medeltida vapen och dyl som var ganska intressant, men det är inget jag lever med så.. svårt att förklara :P
    hehe... Jag undrade mest eftersom du frågade mig om det. 
    Så det lät som om du hade ett underliggande intrese också Flört 
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-07-28 22:04:07 följande:
    hehe... Jag undrade mest eftersom du frågade mig om det. 
    Så det lät som om du hade ett underliggande intrese också Flört 
    nejnej^^ ne ja fråga mest dels pga din medeltida bröllop, och så att ringarna var i typ samma tema så :) 
  • Chicita
    filibustern skrev 2012-07-28 22:07:43 följande:
    nejnej^^ ne ja fråga mest dels pga din medeltida bröllop, och så att ringarna var i typ samma tema så :) 
    Ok då vet vi vad den andra menade i alla fall Flört
  • knyttan
    filibustern skrev 2012-07-29 13:02:43 följande:
    ingen som bara har t.ex två släta guldringar? :)
    Två av mina väninnor har det. Jag tycker det verkar vara det vanligaste, men det är kanske inte så speciellt att berätta om här på BT, då är det ju de lite mera påkostade ringarna som visas upp så att säga.
Svar på tråden Ringar utan diamanter!