• Ravlunda

Feedback på eget löfte

Vi har bestämt att skriva våra egna löften, vilket inte är det lättaste när man som jag inte alls är kreativ när det gäller skrivande. Med hjälp av andras löften så har jag knåpat ihop "mitt" till min blivande man :) Snälla ni, säg vad ni tycker! XX, jag älskar dig som jag aldrig har älskat någon förut. Allt det jag är och allt det jag har erbjuder jag dig i kärlek och glädje.  Genom solsken och regn är du min lycka, min längtan och min fasta punkt. Jag vill vara den som skrattar med dig, men även den som torkar dina tårar. Vi är menade för varandra och det är en fantastiskt känsla att leva i denna vetskap.  XX, Dig vill jag dela mitt liv med, så länge livet oss förenar.  Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 20:47
    XX, jag älskar dig som jag aldrig har älskat någon förut.
    Allt det jag är och allt det jag har erbjuder jag dig i kärlek och glädje. 
    Genom solsken och regn är du min lycka, min längtan och min fasta punkt.
    Jag vill vara den som skrattar med dig, men även den som torkar dina tårar.
    Vi är menade för varandra och det är en fantastiskt känsla att leva i denna vetskap. 
    XX, Dig vill jag dela mitt liv med, så länge livet oss förenar.

• Svar på tråden Feedback på eget löfte
  • Grodprinsens brud

Men gud vad vackert! Jag är så imponerad av er som kan sådant här! Själv skulle jag aldrig ha nerver till det i kyrkan.. Jag kommer nog behöva att prästen säger några ord i taget först.. 

• Ingride

Vi ska också ha egna löften. Jag är ganska nöjd med mina, men igår kväll började blivande maken tycka att hans var alldeles för intetsägande och ville skriva om. Jag tycker att får inte bli för långt. Ditt är jättefint, men jag tycker du kan hoppa över det där med tack på förhand. Det räcker så bra ändå.

• Ravlunda

Tack på förhand var till er som svarar :)

• Ingride

Mitt löfte är egentligen hemligt, men så här är det:

Jag älskar dig och vill alltid vara med dig. Vi ska göra roliga saker tillsammans och finnas till för varandra när livet känns svårt. När du mår dåligt ska jag finnas där för dig och när du är glad vill jag dela din glädje.  

• Anneli256

Det var jättevackert. Men jag funderade över .. ska ni säga precis samma sak båda två? Jag kan ha fel, men jag trodde tanken med "egna löften" lite är att både brud och brudgum skriver sina löften utifrån hur dom vill formulera sig..och att det är lite "hemligt" fram till vigseln när båda läser upp sina egna löften. Minns en liten del av ett löfte som jag hörde på tv familjen annorlunda eller vad serien nu heter.. han säger ung något som .. Du är som dom extra tillbehören på livets pizza.. ett orginellt men gulligt sätt att uttrycka sig tyckte jag iaf :)

Oavsett så är texten du skrivit väldigt vacker och talande.

• Ravlunda

Tack Anneli256! Nej, vi ska inte säga samma. Det jag lagt här är mitt löfte till honom och hemligt är det ;) Han har inte en aning om vad som väntar :) Fast samma gäller ju mig...så spänd på att få höra hans löfte

• tågjäntan

Jag tror det är en amerikansk sed från början att brud och brudgum har olika. Annars var det väldigt fint. Kolla med prästen bara om ni ska ha en kyrklig vigsel. En del formulerar slutet med tex "...för evigt" eller liknande. Kyrkans egna säger ju "... tills döden skiljer oss åt." Och vill att löftena på något sätt uppfattas på det sättet. Ex. "... så länge vi lever." Eller liknande.

Utan att kritisera ditt/era löften, så skulle "... så länge livet oss förenar" uppfattas annorlunda av visssa. Livet skulle kunna vara det vanliga livet - vi har inte samma intressen längre, alltså förenar inte livet oss längre. Men jag tolkar det som att ni menar "... tills döden skiljer er åt."

En del tycker att det är jobbigt att ha med ordet död eller döden i sina löften. Det är väl därför det har kommit fram flera olika viarianter.

Vi hade skrivit egna, men det var samma för båda. MIn tanke från början var att vi skulle läst dem fritt, men min man vågade inte det. Sen insåg jag att vi skulle inte hunnit lära oss dem själva. Som tur var, var prästen så snäll att han läste före oss, fast han egentligen var emot det.

Lycka till!

• Ravlunda

Tack för feedback! Fler?

• Anneli256
    Ravlunda skrev 2012-07-26 13:03:41 följande:
    Tack Anneli256! Nej, vi ska inte säga samma. Det jag lagt här är mitt löfte till honom och hemligt är det ;) Han har inte en aning om vad som väntar :) Fast samma gäller ju mig...så spänd på att få höra hans löfte
Svar på tråden Feedback på eget löfte