• J2012

    Tillkännagivande av hemligt bröllop!

    Om ni inte vill berätta personligen för den närmaste familjen, alltså föräldrar och syskon, så skulle jag ändå tipsa om att skicka deras kort en dag i förväg. Man vet aldrig hur känsligt det kan vara för somliga, och vem vet om mamma eller svärfar tar illa vid av att få veta det hela genom att moster ringer och gratulerar innan de själva hunnit öppna posten. Du känner din familj bäst, men något liknande hände i min släkt och även om det kan kännas som en liten skitsak så blev det ändå någon som kände sig lite "satt på pottan" och sårade av beskedet kom på omvägar. 

    Jag skulle skriva något i stil med:

    "Den xx augusti 2012 firade vi vår femårsdag med att gifta oss. Vigseln skedde i xxxx och närvarande var endast två vittnen och våra döttrar. Nu åker vi på bröllopsresa men när vi kommer hem vill vi gärna fira att vi blivit man och fru tillsammans med er! På xx-dagen den xx/xx bjuder vi på kaffe och tårta hemma i trädgården. Meddela gärna i förväg om ni kan komma!"

  • J2012
    Juni 2012 skrev 2012-07-25 09:37:01 följande:
    En oväntad reaktion, som jag i efterhand har förstått är ovanlig men eftersom det hände oss så kan det vara bra att tänka på, är att man kan bli utesluten ifrån övriga släktens kalas under något år eller så, med motiveringen att "vi (släkten) fick ju inte komma på ert bröllop, då bjuder vi inte er till vårt bröllop/barndop/konformationfest/stora födelsedagskalas trots att resten av släkten är bjuden".
    Vi blev inte bjudna på makens släktings barndop då de (och ingen annan av alla fastrar, mostrar, kusiner och allt vad det är) blev bjudna på vårt bröllop. Kanske ovanligt som sagt, men inte mer ovanligt än att det blev så för oss.
    Alltså... Man slutar ju aldrig att förvånas!!! Hur kan folk tänka på det sättet?! Så jädra idiotiskt!
  • J2012

    Jättebra formulerat! Väldigt glatt, positivt och ärligt! Jag skulle bli jätteglad om jag fixk ett sådant kort :) 

Svar på tråden Tillkännagivande av hemligt bröllop!