• Linda1983

Alla dessa beslut....

Alla dessa beslut man ska ta och alla dessa besluts som tas av andra som tror dom vet hur man vill ha det!! Eller dom som tror dom bestämmer hur det ska vara och vem man ska bjuda!! Blir irriterad på min syster som lägger sig i och blir sur för att hennes önskan om mitt bröllop inte blir av! Gnäll över vilka jag bjuder och inte bjuder, om färger på brudföljets kläder om tårta och dukning och bordsplacering!! Blir snart helt tokig på henne! Det är ju faktiskt mina beslut och mitt bröllop! Någon som har samma problem!?

• Svar på tråden Alla dessa beslut....
  • PiaB

Jag tror de flesta stött på ett par sådana tyvärr. Jag har turen att ha släkt och vänner som (hittills) inte tjafsat om något. Däremot mer ytliga bekanta, eller någon som hört någon som hört att någon tycker...

Har man ett stort bröllop tycker någon något. Har man ett litet tycker någon annan något. Har man brudklänning kan det vara fel, har man inte kan det vara fel. Buffé kan vara en dödssynd medan andra tycker att sittande middag är det onödigaste man kan ha. För att inte tala om barnfritt eller inte o.s.v. o.s.v.

Det viktigaste är att ni hittar ett sätt som känns bra för er. Och då förhoppningsvis utan att köra över alla ni känner. Det är jättesvårt, jag vet. Men självklart ska ingen annan än ni bestämma hur tårtan ska se ut! Skillnad om man ber om råd. Men det verkar som att många vill passa på att förverkliga sina bröllopsdrömmar, som naturligtvis är bäst enligt dem, när någon annan ska gifta sig. Lite som en del föräldrar tvingar sina barn till allt de själva inte fick göra som barn.

Försök att svara din syster att det var bra idéer, som hon borde komma ihåg till sitt bröllop. Om hon inte är gift redan.

• Linda1983

Tack för dina ord.. Säkert bra många fler än jag som har dessa problem! Blir så jobbigt i längden att höra alla dessa grejer hela tiden känns snart som att det inte är jag som gifter mig :/

• Juni 2012
    Linda1983 skrev 2012-07-23 21:58:27 följande:
    Alla dessa beslut man ska ta och alla dessa besluts som tas av andra som tror dom vet hur man vill ha det!! Eller dom som tror dom bestämmer hur det ska vara och vem man ska bjuda!! Blir irriterad på min syster som lägger sig i och blir sur för att hennes önskan om mitt bröllop inte blir av! Gnäll över vilka jag bjuder och inte bjuder, om färger på brudföljets kläder om tårta och dukning och bordsplacering!! Blir snart helt tokig på henne! Det är ju faktiskt mina beslut och mitt bröllop! Någon som har samma problem!?
    Inte för att vara sån men.... Ditt beslut och ditt bröllop? Det är inte erat bröllop och era beslut? ;) Ni är väl två om det?
  • Linda1983

Jo självklart är vi två om det.. Jag och min blivande man! Men de stör mig att alla andra tycket si eller så för att dom skulle gjort så!

• mariajernberg

Vi hade inte direkt så många som lade sig i. Men svärmor kom väl med några ideer någon gång för att göra allt enklare/bekvämare (tyckte hon)

Men jag och min gubbe pratade ihop oss och sa att varför ska vi nöja oss med nått enklare eller fulare bara för att någon annan säger det, det är vårat bröllop och förhoppningsvis gifter vi oss bara en gång och då vill vi ha det som vi vill ha det.
    Så vi gjorde precis som vi ville, och vi blev super nöjda och det blev våra gäster också :)

Det viktiga är att ni är nöjda och att ni får det som ni vill ha det. Allt ska kännas 100% bra.
    När din syster ska gifta sig, då är det hennes tur att styra och ställa.

Svar på tråden Alla dessa beslut....