Jag tror de flesta stött på ett par sådana tyvärr. Jag har turen att ha släkt och vänner som (hittills) inte tjafsat om något. Däremot mer ytliga bekanta, eller någon som hört någon som hört att någon tycker...
Har man ett stort bröllop tycker någon något. Har man ett litet tycker någon annan något. Har man brudklänning kan det vara fel, har man inte kan det vara fel. Buffé kan vara en dödssynd medan andra tycker att sittande middag är det onödigaste man kan ha. För att inte tala om barnfritt eller inte o.s.v. o.s.v.
Det viktigaste är att ni hittar ett sätt som känns bra för er. Och då förhoppningsvis utan att köra över alla ni känner. Det är jättesvårt, jag vet. Men självklart ska ingen annan än ni bestämma hur tårtan ska se ut! Skillnad om man ber om råd. Men det verkar som att många vill passa på att förverkliga sina bröllopsdrömmar, som naturligtvis är bäst enligt dem, när någon annan ska gifta sig. Lite som en del föräldrar tvingar sina barn till allt de själva inte fick göra som barn.
Försök att svara din syster att det var bra idéer, som hon borde komma ihåg till sitt bröllop. Om hon inte är gift redan.