• InaAnn­a
    Äldre 23 Jul 19:16
    7299 visningar
    23 svar
    23
    7299

    Tips för långhårig brudgum som inte vill ha kostym - men jag vit klänning

    Min älskling vill inte ha kostym, skjorta eller slips vilket är helt ok för mig - men jag ska en vit klänning, se bild nedan (obs klänningen inte korrigerad för mig här ännu). Han är en byggkille och trivs bäst i blåställ. Jag bryr mig inte vad han har egentligen men vill ju gärna att något litet ska matcha i alla fall så inte jag ser överklädd ut. Först tänkte jag svart skjorta men om han inte ska ha kostym blir det väl bäst med vit skjorta eller hur? Med en blomma kanske? Förslag mottages tacksam   (ska tillägga att han sätter på sig kostym om jag vill det men jag vill att han ska känna sig bekväm)


  • Svar på tråden Tips för långhårig brudgum som inte vill ha kostym - men jag vit klänning
  • Äldre 23 Jul 19:28
    #1

    om han kan tänka sig en vit skjorta och kostymbyxor så varför inte? :) 

  • Äldre 23 Jul 19:29
    #2

    vad tycker han om väst? brukar ju vara jäkligt snyggt. 

  • imoen
    Äldre 23 Jul 19:38
    #3

    Väst är ju snyggt, annars är jag också svag för hängslen och fluga, valfri färgkombo, ex vit skjorta/svarta hängslen eller svart skjorta/vita hängslen.

  • Syllis 2012
    Äldre 23 Jul 19:39
    #4

    Kostymbyxor, svart skjorta, vita hängslen Glad

  • J2012
    Äldre 23 Jul 19:43
    #5

    Mitt första tips är att ta med dig din blivande till en bra herrklädsaffär med hjälpsam personal. Inget tvång på att han måste ha en kostym, men bara för att låta honom testa! Jag tror att många killar/män har kvar sin gamla kostym som de köpte när de tog studenten, en kostym som var för stor då och omodern nu. Jag vet många som avskytt kostym, tills de fått på sig en "riktig" och välsittande. Det är ju så otroooligt snyggt med kostym, så jag kan omöjligt förstå hur någon inte kan trivas i det ;) .  

    Alternativ till kostym är ju lite svårt,men han kan ju ha ett par fina byxor och en riktigt snygg skjorta, men på något sätt tycker JAG personligen att det blir risk för att se lite halvklätt ut då (i kontrast till din väldigt fina klänning).

    Jag tänker att en ljus linnekostym kunde vara fint till klänning. Linne är ju lite mjukare och känns lite mer avslappnat. Men ja, det är lite svårt att veta exakt var gränsen går för vad som känns ok för honom...

    Vad är det han inte gillar med kostym/skjorta/slips? Är det för att det är obekvämt eller gillar han inte hur det ser ut?
    Jag tycker iaf det finns många saker som kan göra att en kostym känns mer avslappnad och bekväm, t.ex att man skippar slipsen, har skjortan öppen i halsen, byter skjortan mot en snygg svart t-shirt osv. men att det känns svårare att "klä upp" byxor och skjorta.  

  • InaAnn­a
    Äldre 23 Jul 20:07
    #6

    Han känner sig instängd säger han, men han har kanske inte riktigt kroppsformen för kostym heller utan passar bättre i andra kläder. Men ett par snygga kostymbyxor, snygg skjorta och en liten blomma får det kanske bli... men jag ska göra som föreslagits att vi går till ett bra ställe. Funderar på tiger eller något lite ungdomligare, eller kanske tom JC, dom är ju så jäkla duktiga på jeans så dom borde kunna hitta ett par välsittande byxor hehe

  • Äldre 23 Jul 20:15
    #7

    Chinos, skjorta och väst skulle jag nog säga.
    Då kan han rulla upp ärmarna och vara lite "cool" om han vill och chinos brukar ha lite liknande passform som jeans.

    En väst gör underverk för kroppsformen.
    Och om ni tar med skjortan till en skräddare så kan dom justera passformen på den också eftersom många skjortor inte passar en "vanlig" kropp utan justering.
    Själv får jag sy om alla skjortor vi köper till maken. Slim blir för tight i hans storlek och en storlek större så blir ärmarna för långa och den sitter bara ok över magen men resten är för stort.
     

  • Pyttsa­n
    Äldre 23 Jul 21:46
    #8

    Gillar Chiqitas förslag med chinos, om han inte gillar kostymbyxor. Det är stiligare än jeans, men mer nerklätt än kostymbyxor. 

    Vill han inte ha väst så är fluga+hängsel också väldigt snyggt, tycker jag. Det ska min fästman ha, och rutig skjorta. Glad

    cdn4.onefabday.com/wp-content/uploads/2011/10/Braces.jpg

    Kanske en snygg hatt till, om han är den typen?

    4.bp.blogspot.com/-CfknvjRav7Q/TZIsz0rJcjI/AAAAAAAAAuE/wp8Is-Pa9yM/s1600/hipster-wedding-ideas.jpg

  • PiaB
    Äldre 23 Jul 21:57
    #9

    Jag vill bara säga att jag gillar de förslag som givits hittills. Och jag kommer att följa tråden Har lite samma problem fast tvärtom. Min blivande jobbar i kostym och sliter gärna av sig slipsen på vägen hem och byter om till joggingbyxor innanför dörren. Så han känner att ha gifter sig i jobbkläderna om han ska ha kostym :-P Så vi vet inte heller vad han ska ha. Bra tips hittills som sagt, även om de inte var till mig


     


  • Äldre 23 Jul 22:01
    #10
    PiaB skrev 2012-07-23 21:57:40 följande:

    Jag vill bara säga att jag gillar de förslag som givits hittills. Och jag kommer att följa tråden Har lite samma problem fast tvärtom. Min blivande jobbar i kostym och sliter gärna av sig slipsen på vägen hem och byter om till joggingbyxor innanför dörren. Så han känner att ha gifter sig i jobbkläderna om han ska ha kostym :-P Så vi vet inte heller vad han ska ha. Bra tips hittills som sagt, även om de inte var till mig


     


    Skulle ni kunna gå upp ett snäpp annars? 
    Jackett och kravatte istället för kavaj och slips?
    Eller till och med Smoking eller Frack? 
Svar på tråden Tips för långhårig brudgum som inte vill ha kostym - men jag vit klänning