• tjalla­mallan
    Äldre 23 Jul 04:00
    3343 visningar
    2 svar
    2
    3343

    Gambia någon? bra eller dåligt?

    Jag och min stora kärlek gifter oss den 1 sept nu i år.
    Vi vill gärna åka på en bröllopsresa bara han och jag men vill inte vara borta för länge från barnen. 8-10 dagar är max känner vi. Då Maldiverna å dyl inte har resor på kortare än två veckor så har jag nu fastnat för Gambia. Det känns som ett spännande land med mycket att se, billigt att vara samt varmt och skönt klimat. Resan dit är heller inte så fasligt lång.
    Är det någon som har erfarenheter av detta land så dela gärna med er.

  • Svar på tråden Gambia någon? bra eller dåligt?
  • Aniara­4
    Äldre 23 Jul 10:21
    #1

    Jag ville bara nämna att man kan välja längd på resan om man bokar själv och inte bara tittar på charter. Vi åkte till Maldiverna på vår bröllopsresa och bokade direkt på hotellet, sen sökte vi flygresa på Skyscanner eller liknande och hittade ett bra pris. Det blev billigare än en lika lång charterresa till samma resort. Så Maldiverna som land har inte en viss längd på resor, men en specifik researrangör kanske har det!

    Gambia har jag ingen erfarenhet av, jag har också sneglat på det inför vår årliga novemberresa, men maken slog bakut direkt. Det har ju tyvärr fått dåligt rykte pga kvinnor som åker dit och hyr unga män, lite på samma sätt som det fortfarande är lite suspekt för en ensam man att åka till Thailand. Jag vet inte hur utbrett det är, det finns säkert jättemycket fint som kommer i skymundan pga det dåliga ryktet. Men jag skulle ärligt inte åka dit ensam eller med en tjejkompis, och jag skulle nog vara orolig att störas (känslomässigt) av synen av ev. snusktanter på hotellet. Tråkigt men ärligt talat är det så jag känner!

  • Purple
    Äldre 5 Aug 14:55
    #2

    Jag var 1vecka i Gambia för några år sedan och det är något man minns för livet!


    Trevligt folk och underbart land! Dock så kan jag rekommendera att ha en guide när ni ska åka runt då det inte var många som kunde engelska. Vi betalade vår säkerhetschef på hotellet kanske.. 200kr? för att i två dagar ta oss till olika platser och de var det värt!


    Vi tog en sista minuten resa och fick hotellet African Village och det var mycket lyxigare än vad vi trodde.


    Egen strand och riktigt god mat!

Svar på tråden Gambia någon? bra eller dåligt?