• MariaMagdalena

Hjälp med val av förlovningsring till dessa vigselringar!

Då var vigselringarna beställda, nu är det "bara" min förlovningsring som ska inhandlas och jag vet inte vad jag ska välja för förlovningsring som passar till.... Har väldigt få butiker här i stan som säljer titanringar, annars hade jag kunnat ta med mig vigselringen och provat..

Har iaf kollat runt lite. Vigselringarna är 6,5 mm breda och jag vill ha en förlovningsring som är 3, max 4 mm bred.

vigselringar.jpg

Skulle det vara snyggast ned en helt slät ring till dessa kanske? Blir det för mycket med en ring med stenar i? Vill ju inte att det ska bli för "randigt" =) 3 eller 4 mm, vad tror ni?

• Svar på tråden Hjälp med val av förlovningsring till dessa vigselringar!
  • Pertinax

Tycker iaf att den ska vara bara 3 mm. Jag personligen skulle tycka att det blev för klumpigt med 4 mm, plus att jag tycker det är snyggt om det är tydlig skillnad i bredd mellan ringarna om den ena är bred. Måste du ha två ringar då?

• MariaMagdalena
    Pertinax skrev 2012-07-23 06:28:51 följande:
    Tycker iaf att den ska vara bara 3 mm. Jag personligen skulle tycka att det blev för klumpigt med 4 mm, plus att jag tycker det är snyggt om det är tydlig skillnad i bredd mellan ringarna om den ena är bred. Måste du ha två ringar då?

Måste och måste, nä det måste jag väl inte, men jag vill gärna ha två ringar =) Ja det lutar nog åt 3 mm, men sen vet jag inte... Har tittat på några ringar som finns i så smala utföranden, men kan inte bestämma mig för om dom passar eller inte

730358.jpg Dessa är dock i 4 mm....

2690306-origpic-7d2fb5-1_jpg_0_0_100_100_300_300_75.jpg Går att få i 3 mm.

TR-048.jpgHelslät rak modell, 3 mm.

• Pertinax

Det jag kände var problemet med min förlovningsring var att jag hade en sten i den. För jag ville gärna ha en flerstensring som vigselring och jag kunde omöjligt hitta något som passade ihop. Förlovningsringen snurrar dessutom runt lite som den vill på fingret och jag tyckte det kändes fult att stenarna hela tiden skulle hamna snett i förhållande till varandra. Därför valde vi att skaffa helt nya ringar nu till bröllopet, de som finns i titanringstråden där du skrivit. Blev alltså en slät och en flerstensring och det tycker JAG är snyggast. Så jag skulle rösta för slät ring. Men det är ju bara vad jag tycker

• Tok kär Annki

En liten fråga; Passar inte din gammal förlovningsring till vigselringen med tanke på att du letar efter en ny?
    Jag tror också på en 3 mm ring slät. Min förlovningsring är 7 mm och har sju diamanter som bildar en stjärna och min vigselring är 3 mm och har en lite större diamant. Båda ringarna är raka i modellen. Blev jättesnyggt ihop, jag är super nöjd och längtar till våran dag så jag få ta på mig mina vackra ringar. Skrattande Lycka till!!! Glad

Tok kär Annki
  • MariaMagdalena

Nä precis, den jag har idag passar inte. Den är i rött guld och mönstrad. Men det känns mer och mer som att en slät 3 mm kommer passa bäst faktiskt :P

Svar på tråden Hjälp med val av förlovningsring till dessa vigselringar!