• Brudiframtiden

DJ, spotify, dj in a box???

vet inte vad vi ska välja. Vi blir ca 40 pers om alla kommer. DJn tar 5000 för fem timmar...dj in a box kostar mellan 1500-3000..spotify har vi redan. Det är egentligen inte priset som avgör utan mer om det är lönt med dj med så få gäster...Vad tror ni? Känns det "too much" med DJ med så få gäster???
  • Svar på tråden DJ, spotify, dj in a box???
  • Pebbles

Om ni  tror att det blir mycket dans och fest så kan det absolut vara värt med dj. Var nyligen på bröllop  med 60 gäster där en tredjedel tillhörde det äldre gardet, men de hade liveband vilket var superkul och då var det som max 40 personer som dansade loss.

Loves it!
  • Brudiframtiden
    Pebbles skrev 2012-07-21 00:06:34 följande:
    Om ni tror att det blir mycket dans och fest så kan det absolut vara värt med dj. Var nyligen på bröllop med 60 gäster där en tredjedel tillhörde det äldre gardet, men de hade liveband vilket var superkul och då var det som max 40 personer som dansade loss.
    Loves it!
    Hos oss är det ca 10 pers som är lite äldre, resten är i vår ålder. Sen vet jag inte hur många som dansar av dem. Vi hade tyckt det var kul med dj men frågan är om det är lönt...Smidigt med dj dessutom och slippa bry sig om spellistor och att någon ska sköta datorn...Men jag vet inte ändå...
  • caruba

jag funderar också i de banorna. Men det blir spotify. Fast en av de bästa festerna jag har varit på så hade de hyrt en gammaldags jukebox..

• Silme

Vi blir 30 st och vi ska ha Spotify. Jag håller på med en lista med både modern dansmusik och dansbandsmusik om vartannat. Har ungefär tre-fyra låtar av varje innan det byter genre. Vi lade pengar på annat istället eftersom dj kändes lite overkill till så få gäster. Många av dem är dessutom inte så dansanta.

• Brudiframtiden
    Silme skrev 2012-07-21 10:27:40 följande:
    Vi blir 30 st och vi ska ha Spotify. Jag håller på med en lista med både modern dansmusik och dansbandsmusik om vartannat. Har ungefär tre-fyra låtar av varje innan det byter genre. Vi lade pengar på annat istället eftersom dj kändes lite overkill till så få gäster. Många av dem är dessutom inte så dansanta.
    Lite så jag känner också...Lite overkill liksom. Hur många låtar kan man lägga offline i spotify, tror inte att vi har internetanslutning där. Funderar på att hyra högtalare och så via dj in a box och köra så..kostade 1500 tror jag.
  • Nikkita

Vi hyrde en Dj in a box & vi är super nöjda Glad Vi var totalt 50 pers, 20 av dem äldre. Det var väldigt lyckat & den smälter ju ihop låtarna som en dj, men ni står för blandningen! 

• Brudiframtiden
    Nikkita skrev 2012-07-21 12:08:27 följande:
    Vi hyrde en Dj in a box & vi är super nöjda Glad Vi var totalt 50 pers, 20 av dem äldre. Det var väldigt lyckat & den smälter ju ihop låtarna som en dj, men ni står för blandningen!
    Vad betalade ni exakt för detta? Hyrde ni ljus och så med? Funderar på hur man gör med brudvalsen..hade ni nån som sjöng den live eller hur fixar man det då?
  • Nikkita

Vi valde att ta boxen med 2 högtalare + en sladdlös mikrofon (den använde vi inte). Sen valde vi utkörning & hämtning så vi slapp tänka på det. Totalt betalade vi 3000 kr för detta. 

Vi gjorde en separat spellista för valsen så att den andra musiken inte mixades in. Det gick jätte bra & det var super bra ljud Glad Sen hade vi en mingel-lista & en fest-lista.

Finns inte de låtar ni vill ha, så kan ni skriva till dem så att de fixar fram dem till er!  Jag gjorde så med 3 st & de fixade alla Solig

• Tok kär Annki

Vi blir 29 st och vi kommer att ha Spotify. För att få en special blandning på musiken så sms:a eller maila jag till alla och bad dem skriva ner sina två favorit låtar, en rolig förfrågan tyckte våra gäster. Solig

Tok kär Annki
  • Bobby

Jag tycker att brudparet skall göra det som känns rätt för dem själva - tror dock att man får en roligare kväll om det är mindre antal gäster och man anlitat en dj. Idag är det inget problem att få tag i alla bra partylåtar iom spotify, mp3 och dj-in-a-box. Förhoppningsvis så känner dj:n av stämningen och portionerar ut låtarna vid rätt tillfälle för att hålla ett så fullsatt dansgolv så länge som möjligt och slippa dessa "luckor" när det kommer låtar i spotify-spellistan som kanske inte riktigt går hem.

Och priset. Det finns dj:s som kuskar runt och bara tar 3000:-.

Och har man tur - skaffa en dj som snackar, det blir mer personligt så!

Lyckat till alla - hur ni nu än löser det med musiken!

• Brudiframtiden
    Nikkita skrev 2012-07-22 10:33:45 följande:
    Vi valde att ta boxen med 2 högtalare + en sladdlös mikrofon (den använde vi inte). Sen valde vi utkörning & hämtning så vi slapp tänka på det. Totalt betalade vi 3000 kr för detta.

Vi gjorde en separat spellista för valsen så att den andra musiken inte mixades in. Det gick jätte bra & det var super bra ljud Glad Sen hade vi en mingel-lista & en fest-lista.

Finns inte de låtar ni vill ha, så kan ni skriva till dem så att de fixar fram dem till er! Jag gjorde så med 3 st & de fixade alla Solig
    Tack, det låter jättebra. Knns som ett bra alternativ och mellanting mellan spotify och DJ...
Svar på tråden DJ, spotify, dj in a box???