• PiaB

Vi har köpt ringar!

Plötsligt hittade vi dem! Jag hade köpt en annan som är jättefin men som jag fick lite ångestkänslor inför. Superglittrig och en stor sten som sticker upp en bit om ni förstår. Jag jobbar med barn och ska dessutom börja jobba med småbarn i höst. Vilket innebär mer blöjbyten, påklädning och allmänt mer närkontakt. Jag är helt enkelt rädd att riva dem små liven. Och även om jag gillar glitter så var det nog inte jag.

Nu hittade vi de här som vi båda föll handlöst för. Det står "min själsfrände" på irländska, och den keltiska symbolen för lojalitet, kärlek och vänskap sitter mellan varje ord. Vi är båda intresserade av Irland och Skottland och åker nog till Irland på bröllopsresa. Det är som i reklamen; plötsligt händer det!

• Svar på tråden Vi har köpt ringar!
  • Guanaca
    durrasflikka skrev 2012-07-19 14:07:41 följande:

Fina..

Du skulle ju haft en Claddagh ring.

Visste inte att man kunde ha stenar i dem innan..

Mmm Claddagh-ringarna är ju faktiskt ännu finare Men era ringar var fina också. Jag ska föröska hitta bilden på de keltiska ringarna som jag hade tänkt beställa.. Nu får det bli ett inköp på Irlandsresan i höst istället :)
    Finns många olika varianter på Claddagh-ringar, med eller utan stenar.. Själv gillar jag bäst de utan stenar.
    Har sett världens minsta Claddagh-ring på ringmuseet i Galway den var söt hi hi
  • PiaB

Ja jag känner till den modellen men jag gillar den inte som vigselring. Och jag och blivande mannen vill ha likadana så där går den bort om inte annat Däremot skulle jag kunna tänka mig en sådan med en fin sten på högerhanden. Kanske en bra idé att köpa där om vi nu kommer till Irland

• Guanaca
    PiaB skrev 2012-07-19 14:30:51 följande:
    Ja jag känner till den modellen men jag gillar den inte som vigselring. Och jag och blivande mannen vill ha likadana så där går den bort om inte annat Däremot skulle jag kunna tänka mig en sådan med en fin sten på högerhanden. Kanske en bra idé att köpa där om vi nu kommer till Irland
    Absolut, håller med dig! Gillar dem också men inte som vigselring.
    Åk till Galway och köp en där :) Och gå till Claddagh och titta på alla svanarna och havet, så fint där :) 
  • PiaB

Tack för tipset! Har aldrig varit där men velat åka länge. Min fd. mans morbror var ofta där och hade fått vänner som han hälsade på och som visade runt honom överallt. Har sett jättefina bilder

• Guanaca
    PiaB skrev 2012-07-19 22:02:52 följande:
    Tack för tipset! Har aldrig varit där men velat åka länge. Min fd. mans morbror var ofta där och hade fått vänner som han hälsade på och som visade runt honom överallt. Har sett jättefina bilder
    Du får starta en tråd "Bröllopsresa till Irland" så kan jag sitta en hel dag och skriva en massa tips Tungan ute
    Vi kommer bara vara där fre-mån (veckan innan gifter vi oss på Mallorca så det är den huvudsakliga bröllopsresan!) och kommer då nog bara stanna i Dublin eftersom vi inte har så mycket tid. Dock är Galway en favvostad, där är det så underbar atmosfär och naturen i Connemara är fantastisk. Clifden är jättemysig liten by med storslagna landskap runt om tex.
    Men vi får nog fullt upp i Dublin de dagar vi är där... Strosa runt och shoppa (keltisk ring!), fika, äta Irish Stew på The Bankers, promenera på the boardwalk utmed the Liffey, Phoenix Park om vädret är fint, kika efter delfiner från piren i Dun Laoghaire, pubar pubar pubar, fika... Oj nu började jag fuska med en massa tips här
  • Guanaca

Denna ringen hade jag tänkt beställa som vigselringar (men nu får det väl bli en souvernir från bröllopsresa nr 2 istället)
    Gillar även denna "moderinserade" Claddaghring:

• Guanaca

Hoppsan, jag var lite snabb med att posta

Män kan ju faktiskt ha en Claddaghring också (då skall den vara riktigt stor och fet!) men min man vägrade, han tyckte den var "gay"
  • PiaB

Åh! Fina ringar! Och tack för alla tips! Jag tar dig på orden och startar en Irlandstråd

Svar på tråden Vi har köpt ringar!