Vad ska jag ha under klänningen?

Detta är min böllopsklänning vad ska man ha under?
Underkläder,underkjol,korsett,bh? tips!! :)
Urringningen i ryggen kan göra det svårt att ha något under alls ..ser det ut som här i från.
Kommer själv ha korsett under min klänning
Bh som är genomskinlig bak till och kan formas efter axelbanden???
Tveksam till underkjol...ingen stor i så fall.
Kan säkert finnas sömmerskor som kan göra en korsett som passar under klänningen.
Underkläder ska ju vara sköna...men ibland så får man ta till knep även om de inte sitter skönt.
De kommer ju dock inte sitta på hela natten... ;)
Lycka till
Om du vill ha en bh, så kanske något liknande en sån här nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/underkl%C3%A4der/bh-toppar/wonderbra-690/multi-plunge-bra-690002-770/ en sån här nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/underkl%C3%A4der/bh-toppar/freebra-184/strapless-bra-silicon-184002-12/ eller en sån här nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/underkl%C3%A4der/bh-toppar/freebra-184/strapless-bra-light-184001-12/ kan vara något?
Angående underkjol, så beror det ju lite på hur klänningen sitter och hur tunn den är. Ska du ha en underkjol, så bör du nog ha en väldigt tunn i bara ett, max två, lager och utan ringar. Det ska ju inte vara så mkt volym i kjolen, alls, utan bara för att ge den lite bättre fall.
Vill du inte ha en underkjol, men känner att klänningen är lite tunn, så kanske en underklänning kan vara något? Något liknande en sån här www.lindex.com/se/underklaeder/oevrigt/shaping/6565776/Shapingklaenning/
Man kan ju tejpa brösten för att få dem på "rätt plats", blir svårt att ha BH eller korsett under klänningen som ajmb ovan skrev. Underkjol tror jag inte du ska ha någon eftersom det ser ut som det är naturligt fall på kjolen.. :)
Jag blev jättenyfiken på bharna...
Funkar dessa om man har mycket stor byst och den inte är fast....????
Tyvärr så är bilderna alltid missvisande i reklamsyfte eller kataloger och liknande.
Dessa är tjejer som är hyfsat mycket yngre än mig och som förmodligen inte heller har barn och ammat.
Deras byst är FAST...definitivt inte min...så...skulle detta verkligen fungera för mig???
Nej, jag tror inte att de där som är helt utan band alls lämpar sig för någon med större byst, men jag tipsade ändå för jag vet inte vilken storlek TS har på bh :P Jag vet de som har mindre byst som tycker att dom är jättebra :)
Jag ska slänga in en liten varning angående silicon-bh'ar av modell "klistra på".
Jag testade samma material i form av en kudde man satte under axelbandet för att minska nedskärningen i axeln.
Efter ett par timmar hade jag ett stort köttsår på ena axeln där kudden "gled omkring" på en pöl av någon klar vätska (var sa doktorn, men jag har aldrig sett genomskinligt var). Och den andra kudden hade istället "sugit fast" i axeln. När doktorn lossade den så följde huden med.
Man kan alltså vara allergisk mot silicon. Och man kan också reagera på andra liknande material som är väldigt täta.
Så om ni har tänkt att ha en sån bh, så prova någon gång (gärna under en längre perod där ni också ser till att bli varma. Typ ta en ordentlig promenad, eller ha den på i trädgården när ni rensar ogräs eller liknande) och se att ni tål den.
Det gör ju även att ni kan känna om det känns bra och säkert också så ni slipper oroa er för att den ska trilla av på dagen