• Angie2012

Varning för konstiga mail

Såg att jag fått ett mail från en kvinna på engelska. Meddelandet låg i min inkorg här på BT . De vill att man ska kontakta de, ja och resten fattar ni säkert . Googlade mail adressen och fick bara upp massa bedrägeri varningar. Så ville bara varna ett här att svara inte på några konstiga mail . Ha det bra!

• Svar på tråden Varning för konstiga mail
  • Augustiblomma

Jag har fått ett liknande. Tyckte att alt verkade så konstigt så jag raderade det bara. Stog det något om vad dom är ute efter?

• Rosi

Jag fick med det mailet.. Stod bara att de var glada att få tag på en, och att man skulle höra av sig fort för hon hade något viktigt att berätta....

Som att man svara en kvinna som man aldirg har träffat samt pratar engelska när man bor i sverige... hmmmm

• Augustiblomma

Hade tydligen inte alls raderat mejlet, bara klickat mig bort från det. Så här står det i mitt:

"Hi!

I am Miss Minnie how are you! hope you are fine and in perfect condition of health.I went through your profile and i read it and took interest in it,if you don't mind i will like you to write me on this ID: minnie.wilton***yahoo.co.uk hope to hear from you soon, I will be waiting for your mail because i have something VERY important to tell you.

Lots of love,
    Minnie!"

Komiskt att hon 1: har läst igenom min profil trots att hon bara verkar kunna skriva på engelska. 2: Att hon tog intresse av det. Ja det står ju faktiskt vilket datum jag ska gifta mig och vilken blogg jag har så undrar vad det är för viktigt hon vill tala om för mig... hm...

Svar på tråden Varning för konstiga mail