• Anneli256

    NI som planerar litet bröllp, tänk på detta!

    Juni 2012 skrev 2012-07-18 18:21:52 följande:
    MagnusFru: De vet att ingen moster, faster, kusin eller dylik släkting blev bjuden. Ingen. Ingen annan av de övriga typ 50 personerna har tagit det personligt. Men vem vet?

    Tack för era kommentarer, då är det inte bara så att jag och maken borde ha tänkt på det innan.

    Nej jag tycker inte ni borde tänkt på det innan. Det är dom som tramsiga. Ni valde helt enkelt att ha ett litet bröllop med en liten mottagning för dom allra närmsta. Det var inte bara dom som inte blev bjudna, och som jag förstår det om ni hade haft en närmre kontakt än typ släkt kalas osv med kusinen så hade han säkert varit bjuden på bröllopet. Men som jag uppfattar det så har ni inte det, varpå han inte heller har en orsak att känna sig stött. Trams helt enkelt.


    Det är dom som gör bort sig tycker jag, ni kan gå med högt huvud. Vad ska dom svara övriga gästen när dom undrar varför inte ni är på dopet? Ska dom då säga.. Vi blev inte bjudna.. hör bara hur det låter..rena rama sandlådan.Det kommer säkert att vara folk som undrar.. och om folk är raka o vågar säga vad dom tycker så får dom säkerligen höra hur barnsligt dom beter sig.


    Förstår att det är tråkigt att bli "bestraffad" för ett val ni gjorde speciellt eftersom det inte var illa ment på något sätt. Ni hade en orsak till att ni valde det lilla bröllopet. Beroende ´på hur jobbigt det är så kanske ni ska skriva ett brev till dom och förklara hur ni tänkte.. inte för att ni ska tigga till er en inbjudan, utan för att undvika att det blir en stor grej av det hela. Med en stor släkt, beroende på hur folk är, så kommer det säkert att bli prat..o lite drama kring en sådan här sak. Lycka till.

Svar på tråden NI som planerar litet bröllp, tänk på detta!