• stålmusen

Olika höjd och bredd på ringarna

sitter här och kikar runt på en blivande vigselring, i stål!

Funderar lite kring höjden och bredden på ringen, ser det fult/dumt ut att ha olika höjd?

Förlovningsringen är 6mm bred, så jag måste hitta en smal ring för jag har inte så mycket utrymme för en till, men vill bära två ringar :) hur breda är dina ringar ihop?

tack på förhand ☀

• Svar på tråden Olika höjd och bredd på ringarna
  • misslane

Min förlovningsring är 4 mm bred och 1,4 mm hög.
    Vigselringen kommer bli samma ring, men med lite stenar på. 

Under mitt sökande testade jag andra höjder och form på ringen.
    Presonligen tyckte jag det såg konstigt ut med min lätt rundade förlovnings ring 
    tillsammans med tex en högre och kantigare ring.

Det bästa man kan göra (beroende på var man bor) är att att prova ringar hos guldsmed, 
    för att se olika höjder ock så mot den befintliga ringen.  

• MagnusFru

Jag håller med misslane, det bästa är att prova många olika ringar i olika höjd och bredd för att se hur det blir på fingret. Jag har totalt 9 mm på fingret ( 6 mm förlovningsring och 3 mm vigselring) och ringarna är 2 mm höga båda två. Jag tror att jag skulle kunna ha 1 cm fingret så vigselringen hade säkert kunnat vara bredare men det såg finast ut så här. Jag tänker även att det kanske kan få plats med 3 mm till på fingret, vi funderar på att köpa en solitärring på 3 mm till någon bröllopsdag framöver eller liknande
    Jag tyckte när jag provade ringar att det var finast med samma höjd och samma kupning på ringarna men jag har en kollega som har 3 ringar ( en förlovningsring, en vigselring och en familjering som hon fick när de fick barn) och hon har två släta ringar i gult guld med rund kupning och en ring i vitt guld med rak skena mellan de två andra ringarna. Det låter inte så fint när jag beskriver kollegans ringar men j**lar så fint det är i verkligheten! Så prova så många ringar du bara kan och hinner.

• Mallis12

Det kommer nog se knasigt ut på mitt finger, komer nämligen att ha både högre och bredare ring, dessutom i vitt guld (förlovningsringen är i rött) men ser det FÖR knasigt ut så får jag väl bara ha vigselringen på istället, ska hämta ut vigselringen i slutet av veckan så då får vi se resultatet :)

• TheD

Min förlovningsrinmg är 4mm bred och 1mm hög. Vigselringen är 2,något bred och1,något hög och sen högre vid mittstenen. Det ser inte konstigt ut.

Svar på tråden Olika höjd och bredd på ringarna