• Anonym

Rädd för vad folk ska tycka om vårt bröllop....

Nästa år gifter vi oss. Vi gifter oss i kyrkan med efterföljande fest i lokal. Vi kommer att ha lite vintage/lantligt/skogstema och inget "fancy"..det blir italiensk buffé och bröllopstårta. Känns det snålt att hoppa dessert och förrätt? Vi kommer att bjuda ca 40 personer, inte en aning om hur många som tackar ja. Är bara rädd för vad folk ska tycka. Många verkar ha så bestämda åsikter om hur bröllop ska vara, att det ska vara trerätters och så. Vi kommer förmodligen att ta DJ, för att det ska bli nån fest. Uppfattas det som tråkigt om vi blir mellan 30-40 personer och har ett enklare bröllop med buffé och enbart tårta? Vet inte varför jag bryr mig egentligen men är rädd för folks åsikter....

• Svar på tråden Rädd för vad folk ska tycka om vårt bröllop....
  • gbg2012

Jag var på ett bröllop för några års sedan med tårta och buffé men sen på kvällen hade de ostbricka också och frukt. Tycker det var supergott och mysigt. De hade ingen lokal eller dj utan ett partytält och typ spotify. Inte tänkte jag på det, det enda tråkiga var vädret men det kan ingen ro för!

Även om jag själv hade trerätters och tårta och 1850-tals villa och la en massa pengar så dömmer jag inte andra när jag är bjuden på bröllop så länge det är personligt!

• Viii

Vi gifter oss om ganska precis 1 månad.
    och vårt bröllop är välidgt likt de du beskriver.
    Vi blir 35-40 stycken, kommer bjuda på buffe, kaffe och kaka och sen tårta.
    Det kommer inte bli någon fest i lokalen, då vi har barn med och lokalen inte får hyras ut till fester.
    Utan de som vill är välkomna att följa med hem till oss sen på kvällen där vi bjuder på nå gott att drick och lite mer mingel och trevligt sällskap.

Jag tycker absolut inte de är tråkigt!
    Men visst, jämför man med de bröllopet vi var på för 1 år sen med 3-rätters och ett kalas som landade på närmare 200.000 så visst kanske de är tråkigt! Flört 

Men vi får ha de vi vill ha där och fira våran dag!
    Det är de viktigaste för oss!

• Anonym (Snart fru :))

Jag tycker det låter jätte bra det kan ni absolut ha Glad.
    Skriv i inbjudan att efteråt inbjudes till en enkel bröllopsfest.Så ingen förväntar sig något annat.Kom i håg att det är eran dag.Så det är ni som bestämmer hur ni vill att eran stora dag ska bli.Ingen annan kan bestämma något annat.

Vi ska inte ha en stor fest med 3 rätters.Vi ska ha en enkel mysig fest med 30 personer bjuder på bubbel och tilltugg, smörgåstårta,vin ,öl,dricka, tårta ,kaffe och likör m.m. 

• Chicita

Om ni har trerätters och bordsservering så kommer någon tycka att det hade varit bättre med buffé.
    Om ni bjuder 100 personer så skulle någon tyckt att det vore bättre med bara 30.
    Om ni har liveband så skulle någon föredragit DJ eller spotify.
    Osv osv. och självklart tvärtom.

De enda ni behöver göra nöjda är er själva.
    De flesta människor har såpass med hyfs att dom inte ställer sig och klagar öppet i alla fall.
    Så länge det speglar er, er smak och er stil så kan folk tycka och tänka bäst dom vill. Ni firar på det sätt ni vill fira på, och dom som tycker om er kommer att uppskatta att ni är trogna mot er egen stil ,tycke och smak. 

• Anonym (blivandebrud)

Vi kommer att ha nästan precis som ni, 30-40 personer med buffé och tårta. Vi har valt buffé p.g.a. alla allergier som finns i släkten, att göra en tre rätters middag som passade alla skulle bli helt omöjligt (och den skulle inte bli så rolig heller). Med buffé finns det något som alla kan äta och tycker om så det är väldigt praktiskt att servera till många. Vi vill inte heller lägga pengar på serveringspersonal och kökspersonal så vi kommer laga allt till buffén själva (min sambo är jätteduktig i köket).

Någon vidare fest tror jag inte det blir fast vi har barnfritt, är inte så många i sällskapet som är särskillt dansanta men vi tror att det kommer bli en väldigt trevlig kväll iaf. 

• Anonym

Ja man kanske ska nämna att det blir en enklare tillställning i inbjudan? hur formulera man det? Det kommer jutrots allt att bli som vi vill. Vi kommer att ha ngn form av serveringspersonal åtminstone som sköter buffén och så...

Tacl för stöd...vet att jag e tramsig egentligen!!

• Paris 111202

Jag var på att bröllop med liknande koncept för två veckor sedan. Det var jättekul och trevligt på alla sätt, och jag tycker inte det kategoriernas som en enklare tillställning bara för att man inte har trerätters middag. Kör på som du vill ha det!

• Viii
    Anonym skrev 2012-07-16 20:34:40 följande:

Ja man kanske ska nämna att det blir en enklare tillställning i inbjudan? hur formulera man det? Det kommer jutrots allt att bli som vi vill. Vi kommer att ha ngn form av serveringspersonal åtminstone som sköter buffén och så...

Tacl för stöd...vet att jag e tramsig egentligen!!

Vi skrev bara att efter vigseln så inbjuder vi på en enklare sommarbuffe.
  • Paoi

Jag tycker att de låter som ett väldigt mysigt bröllop ni ska ha! Vi kommer och så ha ett "mindre"-bröllop och jag tycker att de blir mer personligt då! :)

• MagnusFlicka

Jag är också orolig över vad folk ska tycka om vårat bröllop. Den kommer nog uppfattas som lite annorlunda från vad andra är van vid...T ex tårtan kommer inte vara i trappsteg utan en liten rund och sen 2 st stora renktangel tårtor och själva maten är mycket enkel, ganska norrbottnisk mat. Jag är lite rädd för att folk ska tycka att det är tråkigt och snålt. Men man ska göra som man själv vill. Det är ju ändå din dag =)

Svar på tråden Rädd för vad folk ska tycka om vårt bröllop....