• gbg2012

    Men jag blir så trött! Nu ger jag snart upp.

    Låter jobbigt!

    Jag hade två sk vänner som var bjudna på vårt bröllop och vi hade inte jättestort utan bjöd de vi verkligen ville ha med. Vi skulle haft en mindre vigsellokal från början men det strulade till sig så gick från borgerligt till kyrkligt bröllop. Till saken var jag jätteglad att vi kunde bjuda de och de fick inbjudan när alla andra fick. Sa till min brudtärna hur glad jag var så hon bjöd ju såklart de på min möhippa. Efter flera år av vänskap beter de sig som idioter, dissar mina tärnors planering av möhippan. Den jag var bäst vän med av de(inte nära men vän) tycker att vi inte är tillräckligt nära för att komma på min möhippa och lägga pengar på mig. Den andra vägrar svara så att mina tärnor får maila en kompis till henne och svarar då först efter flera veckor. Men båda kan komma på bröllopet!

    kan ju tilläggas att mina tärnor skrev att de inte behöver delta på dagen utan kan komma en stund på kvällen och ta ett glas vin.

    Jag skriver till hon som inte vill lägga pengar att jag är ledsen och besviken och hon tjatar om att det handlar om pengar, sen kommer det fram att hon inte ville delta ens på kvällen. Det elakste var när jag skrev att jag gärna deltagit på hennes om hon skulle gift sig, att hon aldrig skulle velat ha mig på sin hippa.

    Resturangen vi var på låg precis granne där hon bor...

    Nu till det värsta de två känner många av mina andra vänner och håller nu på att snacka skit om mig har jag fått höra, blir så jävla trött!! Gifte oss för fem veckor sedan och nu kan man knappt gå på samma ställe som de!!

    Jag försöker skita i de och vi struntade att bjuda de på bröllopet, beter sig folk som idioter kan man stryka de! I annat fall så försök att inte bry dig!

  • gbg2012
    2 0 1 2 skrev 2012-07-16 16:01:30 följande:

    Fy så dåligt!


     


    Är det inte konstigt att människor blir så knäppa när man ska gifta sig?


     
    Jag vet, inget förvånar mig längre!! De ljuger väl för folk med att det är jag som varit bridezilla. Den ena tjejen sms min man innan bröllopet för att få sympati då de också känner varandra, han skakade bara på huvudet och undra hur man kan bete sig som en 15-åring när man är 30.

    Jag pratade med en vän om detta och hon sa att bröllop sätter igång mycket känslor hos folk, tydligen kan inte alla ta detta och man får verkligen se vilka som är riktiga vänner. jag hade blivit jätteglad att få komma på deras hippor, är ju en kul grej och har man inte råd när man jobbar heltid hade jag iaf firat på kvällen och gått ut och ha kul.

    Kan vara avundsjuka med, vet inte vad som rör sig i folks huvuden.
Svar på tråden Men jag blir så trött! Nu ger jag snart upp.