Min svägerska gifter sig samtidigt!
Fick för några dagar sedan veta att min svägerska och hennes sambo ska gifta sig samma sommar som oss. Ingen har bestämt datum men det kommer nog bli ganska tätt (stressigt!). Jag har inte något emot att det två bröllop nästan samtidigt, förutom stressen jag kommer känna haha.
Nu till problemet.. Vi har börjat prata bröllop och vi kommer ha rätt likt varandra men ändå inte. Det tråkiga är att hon skrattar åt alla mina idéer och önskemål hela tiden. Jag själv tycker så klart inte att alla hennes idéer är super men eftersom det är hennes bröllop hon planerar så håller jag tyst om det, om hon nu inte skulle rådfråga mig.
Varför måste hon säga exakt vad jag tycker. Ibland funderar jag på om jag är helt ute och cyklar. Ett exempel: Jag vill skicka ut inbjudningskort till alla par/familjer för att det ska kännas personligt för gästerna. Hon sågar det totalt och tycker att man ska skicka till kusinernas föräldrar och skriva på inbjudan alla barnens namn med respektive osv, även fast de vuxna barnen inte bor hemma. Jag tycker att man kan göra hur man vill, det blir billigare så som hon tycker. Men jag vill fortfarande att det ska kännas personligt..
Men det där var bara en liten grej av allt hon säger.
Vad ska jag göra?