• JessicaR

    Nervös!!!!

    Jag gifter mig nu på lördag (21 juli) och jag är så sjukt nervös. Jag blir röd i ansiktet och hjärtat börjar banka så fort jag tänker på det. 
    Alla förberedelser är klara och jag vet att det kommer att bli kanon under själva festen. Men det är själva cermonin jag är nervös för, när  alla ska stå och titta på mig. Antingen kommer jag att börja gråta eller skratta.
    Någon som har ett bra tips på hur jag ska göra för att lungna ner mig lite.
     

  • Svar på tråden Nervös!!!!
  • Picnick i det gröna

    Förmodligen kommer jag också vara så nervös när det väl närmar sig, men jag tror det är som med allt annat när man ska stå i centrum; redovisningar, uppträdande mm. När man väl går ut på "scenen", eller vart man nu befinner sig, så lossar allt och man glömmer vara nervös :)

    Jag HOPPAS iaf att det blir så. 

    Ett trick som hjälper för endel är ju att ta en klunk av nåt "stärkande"Flört
    Det gäller ju dock att man kan/vill dricka på stora dagen.. En del tycker kanske inte att det lämpar sig.. Upp till var och en. Annars vet jag inte Obestämd

  • JessicaR

    Ha ha ja det känns som det ända som skulle kunna hjälpa=)

  • daniiel

    Jag gråter alltid, till allt. Till reklamfilmer, låtar på radion osv. Jag var ju helt övertygad om att jag skulle börja storgråta under vigseln, ja eller gapskratta när prästen säger något. Jag var väldigt nervös över det. Maken var också nervös, för han tycker inte alls om att stå framför folk och vara i centrum. Han oroade sig över att säga fel osv osv.

    Så fort vigseln var igång, när vi tog våra första steg in i kyrkan, så släppte all nervositet. Man var som i en bubbla och knappt såg någon annan. Även maken säger att det var likadant för honom. Under vigsel står man ju sedan med ryggen vänd mot alla och det går så snabbt!

    Att vara nervös är inte nödvändigtvis något negativt. Du förbereder dig på vad som komma skall. Du kanske går igenom i huvudet allt som skulle kunna gå fel och då kan du också försöka tänka dig in i hur de situationerna skulle kunna lösas. Du kommer alltså vara bra förberedd när det väl är dags :)


  • Chicita

    Jag är som daniiel... Jag gråter när jag är glad, arg, upprörd och ledsen givetvis.
    Jag var inte så orolig för att jag skulle gråta, alla vet ju att jag har lätt till tårarna. Jag var mer rädd för att jag skulle svullna upp, snoret rinna och behöva stå och fräsa ordentligt där framme.

    Här inne på BT var det någon som skrev och rekommenderade att använda OtrivinComp. Nässpray alltså.
    Avsvällande och stoppande.
    Jag tog nässpray ca30 min innan cermonien, och jag laddade upp med näsdukar i min lilla påsväska som jag hade hängande i bältet (men du kan stoppa i urringningen / bh'n eller linda runt handtaget på buketten osv osv. Bara att ha en näsduk lätt tillgänglig kan göra att du slappnar av. Och nässprayen kan göra resten.
    Om inte annat så kanske du kan gråta "vackert"... Såna där filmtårar du vet Flört 

    När dörrarna slogs upp och jag gick in så försvann all nervrositet.
    Och väl framme så försvann allt annat än vi två och prästen.
    Ja när näbben busade så kikade vi lite på honom och när yngsta svågern sjöng så lyssnade vi på honom men annars var vi i vår lilla bubbla. Jag märkte inte fotograferna eller gästerna eller något annat förrän vi vände oss om Solig 

  • fannyohenrik

    Låter exakt som mig.. jag gifter mig på fredag (20) och är så fruktansvärt nervös och jag tror jag kommer skratta. så det jag ska göra är att försöka fokusera på nått annat, typ fina målningar i taket eller liknande.

  • JessicaR

    tack så mycket för alla bra tips=) kan dock inte sova ändå men det hör väll till ser att det är fler som inte kan det. Det sjuka är att jag va helt cool lungn till nån dag sen. 

    lycka till fannyohenrik och hoppas att din dag blir helt underbar.

Svar på tråden Nervös!!!!