• fayefaye

    När boka vigselförrättare?

    Hur långt innan bör man boka vigselförrättare, hur gjorde ni? Vi komme att ha ett borgerligt bröllop. Har bokat en vacker lokal ute vid en sjö och tänkte ha vigseln där också, ute eller inne beroende på väder.

    Det är 11 månader kvar. Borde man börja kolla redan eller är det för tidigt?

  • Svar på tråden När boka vigselförrättare?
  • daniiel

    Om ni redan bokat lokalen, så antar jag att ni redan bestämt ett datum och då kan det ju vara bra att vara ute i god tid med att boka vigselförrättare, så att man har någon som kan det datumet :)

    Ring kommunen där ni bor och prata med dom, kan ni boka redan nu, så gör det :) Är ju bara skönt att ha sådant klart.


  • JessicaR

    Hej det är nog bra att boka tidigt. Jag bokade min ca 2 månader innan och det blev väldigt stressigt för mig eftersom många skrev att dom inte kunde osv. Fick  dock tag i en men då hade vi mailat ca 20 st. 

     

  • fayefaye

    Tack för svar! Då ska vi nog ringa eller kanske traska bort till kommunhuset och fråga :)

  • Lilla My 76

    Var ska ni gifta er?


    Jag rekommenderar att man bokar en vigselförrättare så fort man har bokat lokal och datum,jag bokade vår vigselförrättare 8 mån innan vårt bröllop. Vi gifte oss den 7 juli år.


     

Svar på tråden När boka vigselförrättare?