emzerus83 skrev 2013-01-20 21:50:58 följande:
Vilken läcker klänning! Lägg gärna in en bild på dig sen när den har kommit :)
Tror inte att du ska behöva ha underkjol...det ser ju ut att vara rätt "fluffig" kjol ändå tycker jag...men det är nog lättast att se sen när du får prova den.
Har ni börjat fundera på inköp av alkohol till middagen o festen? Jag tycker dte är jättsvårt att veta hur mkt det kommer gå åt och vad folk kommer att dricka till middagen. Vi kommer att ha buffe o ha både öl o rött o vitt vin samt alkoholfria alternativ.
Kollar systembolagets dryckesåtgångs-lathund men tycker ändå det är svårt...hmm...
Tänker ni åka till Tyskland eller nå annat land eller köpa på systemet här hemma?
Har ni börjat fundera på brudbukettens utformning om ni ska ha någon vill säga? Jag trodde att jag visste hur jag ville ha den men nu ändrar jag mig från dag till dag känns det som :)
Hej, jo vi ska ju också ha buffè, jag har turen att ha jobbat på systemet så jag vet ungefär vad vi ska välja och åtgång.
Mousserande kan du mäta ungefär 6 glas per flaska. Rött och vitt ungefär 4-5 glas per flaska.
Avec om ni ska ha sådan, brukar man servera 4 cl.
Vi har tänkt köpa från tyskland, bag in box och servitören serverar ur karaffer. Vi kör ett fruktigt torrt vitt vin och ett bra rött vin. Sen erbjuder vi öl och alkoholfritt.
Vi kommer erbjuda whisky eller en likör till avec.
Vi kör mousserande och inte champagne till brudskål och fördrink.
Fri bar med endast gin och tonic som drink, öl och vin. Jag har dock inte bestämt vilka viner vi ska dricka än, men lutar åt ett par olika som jag väljer mellan :)
Absolut lägger jag in en bild sen, tänker som du, den ser fluffig ut så jag avvaktade med köp av underkjol tills jag testat den. Samma med OM jag ska ha bolero eller inte. Isåfall blir det en i stort sett genomskinlig sådan,
Men bröllopsfrisyr. Jag har lockigt hår och blir aldrig nöjd när någon annan fixar mitt hår lockigt. Funderar på en svinrygg där man fönat håret rakt, blir ju astjockt, men om det är varmt och jag svettas så kommer det börja locka sig så i slutändan skippar jag nog frisör och gör en egen uppsättning med mitt lockiga hår :)
Vad ska ni andra ha?