• Anonym (Bridezillas?)

Redan hittat drömklänningen men ett helt år kvar...

Vi har precis besämt oss för att gifta oss nästa sommar. Det är liksom inte officiellt ännu så därför vill jag nu vara annonym. Vet inte vilka av mina vänner som hänger på BT liksom =) Men ialla fall, vi har inte spikat något datum, inte bokat kyrka eller festlokal, ingenting liksom. Och det var heller inte meningen att jag skulle börja titta på klänningar, det bara blev så =) 

Nu har jag hittat en helt fantastisk klänning (bild nedan) och som dessutom reas ut just för stunden samt att frakten är superbillig just nu (tom. 12 juli)  Med klänning, underkjol och slöja blir det ca 2400kr. Nu till mitt dilemma.

Det är ju väääääldigt tidigt att köpa en klänning redan nu, men jag föll pladask för den och den är verkligen superfin. Att den var billig var ju bara en bonus. Om jag inte köper den kanske jag ångrar mig senare och då är det inte rea på de längre eller så är den slut...

Men samtidigt så känns det som att det förtar hela grejen med att få gå med sin bästa vän och titta i klänningsaffärer och prova olika modeller. Tänk om jag dessutom "råkar" hitta en annan klänning? Eller tänk om jag inte gör det och inte köpte denna jag har hittat nu och helt plötsligt står utan klänning.

Klänningen är från lightinthebox.se. Någon som vet om de brukar ha rea ofta? Kanske det blir rea snart igen på klänningen och frakt. 

Gaaaaaah! Jag har världens konflikt med mig själv just nu och känner att jag behöver lite tips och råd. Har ju liksom ingen att ventilera det hela med då bröllopet som sagt inte är officiellt ännu! 

Snälla hjälp mig alla ni underbara BT-medlemmar där ute! Hur tänker ni?

• Svar på tråden Redan hittat drömklänningen men ett helt år kvar...
  • Anonym (Bridezillas?)

Herre gud, stavar som en kratta gör jag visst också. Jag var visst så exalterad när jag skrev men ni förstår nog vad jag menar =)

• charlottev

Hejsan, om det är bestämt att ni ska gifta er nästa sommar så varför ska du inte köpa den då? Problemet är väl att man fortsätter att kolla på klänningar och kanske hittar någon annan =).

Jag ska gifta mig i februari 2013 och beställde min klänning i juni, nu hänger den här hemma och jag känner mig riktigt nöjd. Sen är det skönt tycker jag att dela upp inköpen så inte allt kommer sista månaderna

• Helchem

Köp den!
    Den var ju kanonfin! Och dessutom inte dyr heller. Vore ju synd om du inte hittar någon sen och ångrar dig att du inte köpte den. I värsta fall kan du ju alltid sälja den om du mot förmodanskulle hitta en annan som du hellre vill ha.
    Jag gifter mig den 31/8 2013 och jag köpte min klänning redan i januari i år. Sååå nöjd! Känns skönt att slippa springa runt och leta hysteriskt när datumet närmar sig!

• sanna88

Ett tips bara, åk till närmaste brudklännings affär och prova den modellen och andra modeller, jag hade bestämt mig för en halterneck men när jag prövade de passade det verkligen inte min kroppsbyggnad.. så jag har nu beställt (och fått) en klänning utan,

btw jag bställde på tradera min klänning inkl frakt och en kort jacka gick på 600kr den är mått beställd och helt underbar =)

• Sara 120707

Lightinthebox är ju ett kinaklänningsföretag och även om det verkar vara ett av det bättre så är deras rea något som kommer hela tiden.

Spara bilden så kan du beställa den när som helst genom att få den uppsydd från bilden(tex hos landy eller milly)

Du kan ju också kolla upp om det är deras egen design genom at göra en bildsökning med bilden.

Många av dessa uppsydda klänningar är ju kopior av kända designerklänningar och man kan inte förvänta sig att de är 100% lika.

• Dina

Sanna88; åk och prova klänningar med tärnor, mammor och allt vad det är. Du märker snart om det är "din" klänning, och nojan släpper! Glad Min klänning var nr 5 som jag någonsin provat. Provade flera tiotals klänningar efter för att försäkra mig om att det verkligen var rätt, men kunde på hela tiden ändå inte släppa "min" klänning!

• jennifaer

Jag har beställt därifrån och stressa inte över rean, de har jämnt så gott som samma priser. Min klänning som var på "rea" för drygt ett år sedan är fortfarande på samma pris. Så gå ut och prova klänningar först och se vad du vill ha och beställ när du känner att det känns bra. Tänk bara på att det tar ett tag att få hem den. Min klänning är jättefin och jag måttbeställde den och den sitter som ett smäck. Det du bör tänka på är att du får lägga på tull och moms, så efter allt kommer det kosta strax under 4000 allt som allt. Vissa kinaföretag skriver ett annat värde på paketet för att slippa tullen men det gör inte light in the box, vilket jag i och för sig såg som ett plus eftersom allt de gjorde var mycket ordentligt gjort:)

• suewy

Vi ska gifta oss 1/6 - 2013 och jag har redan köpt min klänning, men jag har inte låtit den sys in och rättat längde ännu ;) jag blev galet är i min, det är korsettbidning i ryggen och tyget är helt underbart kunde inte låta den passera bara, så jag köpte den direkt.

• Sara 120707
    suewy skrev 2012-07-12 13:23:38 följande:
    Vi ska gifta oss 1/6 - 2013 och jag har redan köpt min klänning, men jag har inte låtit den sys in och rättat längde ännu ;) jag blev galet är i min, det är korsettbidning i ryggen och tyget är helt underbart kunde inte låta den passera bara, så jag köpte den direkt.

Jag ville bara poängtera något jag glömde skriva, tycker inte alls det är för tidigt att köpa klänning(köpte min 1,5 år i förväg )
    MEN om det är rean som får dig att brådska så kan du ta det lugnt och sticka ut och prova i lugn och ro.

Många väljer ju också modeller som de inte på förhand trodde de skulle gilla så att prova runt först är ingen dum idé

• FruForsmark

Först av allt, vilken vacker klänning! älskar brudklänningar med axelband (de är inte alltid så lätta att få tag på). Hur var känslan när du provade den? Kändes den solklar så ska du köpa den! (om du ångrar dig kan du ju alltid sälja den på blocket för samma pris då den var så prisvärd). Visst, det är mysigt att gå med nära och kära och testa klänningar men det betyder inte att du garanterat kommer finna en. Dessutom har många butiker leveranstid på sina klänningar på 6 mån så jag tycker inte det är fel att du hittar en nu.

Svar på tråden Redan hittat drömklänningen men ett helt år kvar...