• I Wixen

passande musik till vinterbröllop

Hej jag har ett problem.
    Sitter och leker med tankar kring ett vinterbröllop, typ mitten/slutet av December, kyrkligt och i en landsbyggdskyrka.
    Har redan hittat en psalm jag vill ha "Din skönhet som i vinter bor" men skulle vilja ha förslag på en till psalm OCH en sång som min lillebror (som har en fantastisk sångröst) ska kunna sjunga högt framför alla i kyrkan.
    (skulle vara helt underbart om det kunde vara en svens låttext)        
    skulle älska om nån kunde hjälpa mig med det här :) tack så jätte mycke på förhand. hej hej

• Svar på tråden passande musik till vinterbröllop
  • sajenthi

Hej!

Vi viger oss den 15:e december. Kommer också att ha "Din skönhet som i vintern bor" och min bror kommer att spela gitarr och sjunga Thomas Anderssons Wij´s version av " en Evighet". En kusin till in blivande kommer att sjunga "Du är allt" med Sonja Aldén och tillsammans hoppas jag att få dem att sjunga "Du är en del av mig" med Uno Svenningson och Sonja Aldén. Vi har dock problem om att komma på vilken utgångsmarsch vi skall ha. Många låter så somriga.

• teddy

Nu vet jag att denna koppas till många olika skeden i livet och att alla har olika uppfattning om den, men för mig är den en julpsalm... när vi gifter oss 1/12 ska vi bland annat ha "härlig är jorden" ps 297.

• filibustern

jag tänker direkt på "det vackraste" med cecilia vennersten. ja vet inte varför.. kanske för att "månen lyser klart" vilken är så vackert på vintern. :P

Svar på tråden passande musik till vinterbröllop