• snuttitess

Nu kan vi inte gifta oss 4/8 utan blir 15/9 så besviken.

Är så besviken ringde igår till prästen som ska viga oss för be om en tid att träffa han. Vi hade bokat kyrkan den 4/8 men det visar sig att de hade glömt lägga in vår bokning därav jag inte hade hört något från de. 

Så de betyder att vi måste boka om precis allt och meddela alla gäster att bröllopet blir den 15 september istället.

Vilket även betyder att resturangen inte har utomhus på piren då så vi kommer få sitta inne :(.

Känns som jag har sån otur med allt rörande bröllopet eller att de är meningen att vi inte ska ifta oss puh.

Blir så arg på hon som tog emot min bokning i början av april om bokning i kyrkan så glömer de lägga in den. Var fullt den dagen så kunde inte byta tid heller.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-07 18:10
    Inte nog med det,igår var de ok för restaurangen att flytta fram det.
    Idag ringer de och säger att de går inte pga av att de är för kort varsel att byta meny men hade inte tänkt byta meny.

Suck så sa de till de men då fick jag till svar man kan inte ändra datum så. Så nu måste jag hitta ny restaurang med.

• Svar på tråden Nu kan vi inte gifta oss 4/8 utan blir 15/9 så besviken.
  • Nova

Det finns ingen annan kyrka i närheten som kan det datumet? Kan ju ha fått in avbokningar...
    Låter inte alls roligt att behöva ändra om allt. Känner med dig! :(

• PiaB

Men fy vad tråkigt! Säger detsamma som ovan, finns det ingen annan kyrka om allt annat är ordnat? Känns verkligen inte kul att behöva ändra allt Känner med er.

• Syllis 2012

Åh nej fy vad trist!!Varför ska detta behöva hända när ni planerat och bestämt.
    Styrke kramar till er {#emotions_dlg.flower}

• CoG

Det borde inte få hända!
    En månad kvar och allt klart, sen har kyrkan glömt lägga in bokningen?!

Jag tycker att ni gör som de andra sagt, kolla runt om ni har fler kyrkor omkring er.

Eller om det inte allt är möjligt, om det går att hitta ngn präst som har möjlighet (pensionerad eller vad osm helst) som kan viga er på en annan plats.
    Eller om ni kan frångå det med kyrka och höra om någon vigselförättare har möjlighet med så här kort varsel.

Då allt annat är klart kolla om det är möjligt att på något annat sätt vigas den tänkta dagen innan ni bokar om all.
    Någon kanske känner en präst som har semester eller vad som helst?!
    kan inte kyrkan hjälpa till och se hur det går att lösa.
    Att vara i just den kyrkan kanske inte är det viktigaste bara ni blir vigda?

Jag hoppas att det trots allt kan lösa sig ändå för er, håller tummarna!

• snuttitess

Finns andra kyrkor runt omkring men vill så gärna ha den kyrkan med en specfik präst. För den prästen döpte och konfimerade mig samt döpt min son och andra släktningar.

Så kyrkan och han betyder en del. Men ska överväga möjligheten för kyrkan öppnar med telefon tid på måndag igen.

Ska fråga om han inte kan viga oss när sista vigseln är gjord den dagen eller så får jag ta en annan kyrka. 

• Green

Men seriöst?!

Jag hade blivit riktigt arg. Det här får dom ju faktiskt hitta en lösning på!

Det är dom som har klantat sig (hur i hela faderullan man kan glömma att lägga in en bröllopsbokning??) så då är det faktiskt dom som får lösa det!

Vem som helst begriper ju att det inte är lätt att boka om allt runt omkring ett bröllop.

• snuttitess
    filibustern skrev 2012-07-07 18:24:03 följande:
    men så hemskt! jag hade gått i taket!
    Jag gör de känns det som, varit så mycket problem under planeringens gång allt från första lokalen fick vi ändra till att bandet ställde in.

Så funderar snart på rymma och gifta mig men hittat lösningar på allt men nu känns det hopplöst. 
  • Millan1984

Fy så tråkigt. Ett par vänner till oss fick veta en vecka innan bröllopet att restaurangen dom bokat (månader i förväg) hade dubbelbokat, och restaurangen valde (trots att vännerna bokadt först) att ta företaget istället, så dom fick i panik leta nytt, men då hade dom tur för ett brudpar hade avbokat ett jättefint ställe som dom kunde få vara i istället. Men jäklar vad surt.

• Sofi K

Men fy, vad hemskt! Jag vet inte vad jag hade gjort! blivit helt hysterisk tror jag. Hoppas du klarar av att hålla ihop!

Tänker som de ovan att kanske någon kyrka runt omkring har ledigt. inte ultimat, då jag anar att ni valt kyrkan för att ni gilar den? Och som även någon annan sa, så är det ju dom som har gjort ett misstag... Men, om det inte finns någon annan präst eller kyrka som kan ta det, så kanske detta skulle vara en ide...

Ni vigs först borgerligt, just så själva den juridiska delen är klar... Sen kan ni åka till en vacker utomhusplats. Ni kanske har någon favoritplats att åka och bada på på sommaren, eller en oas någonstans. Där kan ni ha själva "välsignelsedelen",med nära och kära, som ju i praktiken är det man gör i kyrkan...då behöver man inte nödvändigtvis en präst eller pastor. bara någon som kan tänka sig att välsigna erat äktenskap och kanske hålla ett tal. Många vigslar hölls så förr. Kanske inte utomhus, men annars...

Blir ju inte samma som ni hade tänkt men ändå. Stort lycka till och tänk på att det är många som känner med er!

• snuttitess

Tack till er alla :).

Vi flyttar fram till den 15/9 har hittat en ledig returang med efter mycket letade Det mesta är fullbokat redan i Göteborg.

Så hoppas att allt kommer gå bra nu. Har även fått ett bekräftelse mejil från kyrkan och pratade med min präst idag så han skrev upp och lovade att de inte ska gå fel nu.

Svar på tråden Nu kan vi inte gifta oss 4/8 utan blir 15/9 så besviken.