Inlägg från: Picnick i det gröna |Visa alla inlägg
  • Picnick i det gröna

    morgongåva till honom..

    Hakar på tråden, och hoppas på fler tips! Kan nämligen inte komma på vad jag ska ge till min :)

    Min vän gav sin blivande, nu mer make, en weekendresa som de skulle utnyttja längre fram i sitt äktenskap :) 

  • Picnick i det gröna

    Fast min blivande make är lite knepig. Egentligen är vi båda två det!

    Frukost på sängen massage och sånt gör vi för varanda då och då utan kuponger. Det hör liksom till i vårt förhållande att man ger massage om nån är stel/har ont samt överraskar med frukost/fika.

    Sedan är vi väldigt hemmakära och gillar inte att vara hemifrån längre stunder. Vi bor i ett paradis!

    Jag tar tacksamt emot smycken och sånt, men han anser att det är onödigt för honom. Han har många olika nördiga intressen, men som morgongåva vill jag ge honom nåt "lyxigare" som varar länge, men som inte är för mycket "leksak" (han spelar mycket både dator och tv-spel tex). Det står ju helt still! Och tiden den går.. snart är det dags, så att beställa känns riskabelt.. Kommer kanske fram itid.. :I

  • Picnick i det gröna
    ajmb skrev 2012-07-15 23:58:52 följande:
    Kolla in 
    liveit.se

    Samlade ihop min blivandes 40 års present förra året....han kommer förhoppningsvis att köra sportbilar i sommar.....

    OBS...detta är bara en idé....denna present var mycket dyr ...
    sidan kan ju få er att komma på något. 
    Toppen!!
  • Picnick i det gröna
    Chicita skrev 2012-07-16 00:10:07 följande:
    Poängen var mer att det inte behöver vara en pryl, inte en påtaglig sak. 
    Och jag vet ju inte hurdana ni är Flört 
    Utan mer som en pusch att kanske tänka utanför ramarna.

    Bor ni i villa så kanske en hängmatta kan vara något?
    Min make skulle blivit jätteglad över ett presentkort på någon elektronikbutik eller liknande.
    Han kanske gillar kaffe. En kaffekvarn och en kaffevärmare (usb-driven) och en personlig kaffemugg?

    Eller han kanske har pratat om en ny micro i rostfritt? Eller hatar han att dammsuga så kanske en robotdammsugare kan vara något...

    Jag spånar bara. De flesta förslag passar inte in på allas livsstil eller allas plånbok.
    Men du kanske kan komma på något som han har pratat om, som han verkligen vill ha. Men som du kanske har ignorerat som present för det inte känts tillräckligt lyxigt. Glad 
    Också himla bra ideer!  
  • Picnick i det gröna
    Chicita skrev 2012-07-16 12:33:20 följande:
    Jag skulle hellre få något som inte var så dyrt, men som jag verkligen ville ha. 
    Än något dyrt som jag ändå inte vill använda, men kanske känner mig "tvingad" till för att inte göra maken ledsen...
    Du förstår nog hur jag menar Glad 
    Personligt och genomtänkt är nästan alltid bäst Skrattande
    Precis! Och det är det som både han och jag är inne på. Nåt som man har nytta av och som används, men inte är pråligt och dyrt.
    En kaffemaskin har han pratat om. Visserligen dyrt, men kaffe är ju nåt vi konsumerar flera gånger om dagen.
    En upplevelse hade också varit nåt. Kanske en weekend där vi hamnar någonstans där vi båda får ut något av det. Även om vi är hemmakära, så är ju en weekend bara några dar.  Men vi får se vart det landar! Har fått massor av ideer tack vare tråden! Skål 
Svar på tråden morgongåva till honom..