Inlägg från: Anonym (Hmm..?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm..?)

    OP + Naglar

    Halloj!

    I augusti ska jag operera mig, en gastric bypass. Gifter mig gör jag i juli...

    Nu till min fråga. Jag tänkte göra sådana där snygga gelnaglar på salong till bröllopet och kommer inte hinna ta av dem innan operationenen då vi kommer vara på semester och kommer hem dagen innan operationen.

    Så jag undrar om man möjligen får ha gelnaglar under en operation då man är sövd?

    Jag tänker möjligen på att de kanske vill kolla syresättning bla och sätta en sån där manick på fingret, det kanske inte blir riktigt bra då eller?
    Eller man kanske kan sätta en sån manick på tån..??

    Tacksam för svar :)

  • Svar på tråden OP + Naglar
  • Anonym (Hmm..?)

    hmm, jaa, det var väl det jag tänkte med ;P

    Mjaa, jag ska fråga imorgon men jag kom på det nu, ville bara checka läget såhär på direkten^^

    på mitt infoblad står det absolut ingenting om just naglar, mer än att man inte får ha nagellack.

    Men attans, jag får väl strunta i fina naglar till bröllopet xD

  • Anonym (Hmm..?)

    Njaa, joo, men näää Tungan ute Jag tänkte mer kanske att de är liiiiiite mer som ens egna än nagellack, eller nåt, vad tusan vet jag Flört

    ja, kanske, jag gillar inte sådana.. ska de va så ska de va ordentligt Tungan ute

    Men tackar så mycket för era svar!! :)

  • Anonym (Hmm..?)

    Näe, man kan ju inte det Tungan ute

    Ja, det ska jag nog hinna. Till mig sa de kvällen innan med sk dubbeldusch inkl. håret samt morgonen innan med samma sak. Håret blir väl som svinto kan jag tänka Flört

  • Anonym (Hmm..?)

    Ja, alltså, jag menade dubbelduschar med Descutan Flört

    Och rena sängkläder väl?

    Jag kommer ha problem med mitt självlockiga hår i veckor efter det där Tungan ute

  • Anonym (Hmm..?)

    Hahaha, jaa, men det kanske vore nåt..? Flört
    Nää, såhär ska jag tydligen göra. Det kallas för dubbeldusch, sa de Tungan ute



    Jaa, jag ska göra detta, jag hatar verkligen att gå med trassligt hår Tungan ute 
  • Anonym (Hmm..?)
    Drullen skrev 2012-07-05 23:05:31 följande:
    Ja jobbar inte på sjukhus men med gelé på naglar o vet att man inte får ha det precis av den anledningen du skrev i början. Om de behöver kolla syressättning så är det via naglarna, mer vet ja inte. Beroende på vad det är för material du tänkt ha, så kan du ta bort vissa själv ganska enkelt, så du kan ha dem fina på bröllopet : )
    Jaa, det lutar åt att jag gör fina naglar ändå, men jag får väl ta bort dem illa kvickt efter bröllopet! :)
  • Anonym (Hmm..?)

    Hmm, jaa kanske Flört

    Kanske bara är sjukhuset där jag ska opas på som kallar det så, jag har heller aldrig hört det förr...
    Jag ska vara på Sophiahemmet i sthlm.

  • Anonym (Hmm..?)
    brudsnart skrev 2012-07-06 08:24:45 följande:
    Om du tar aceton så kommer naglarna att trilla av:)
    är du hundra på det..? ;) jag har gjort det förr men då blir ju mina egna naglar helt förstörda :/
  • Anonym (Hmm..?)
    SusanneJoh skrev 2012-07-06 13:21:53 följande:
    aceton funkar inte på gelé, utan det är på akryl.

    Jag hade långa gelénaglar när jag opererade mig och det var inga som helst problem. Det gick att ha en sån där manick på fingret iaf.

    i värsta fall så får du väl fila/klippa ner just den nageln en liten bit om du skulle ha alldeles för långa naglar. 
    ♥ 4/8-12, då smäller det! ♥
    Oooh, det var det svaret jag väntade på, haha Flört nää, men jag får kolla med min läkare först iaf, men det är bra att jag vet att det finns andra som haft snygga naglar även på op-dagen Flört Synd bara att läkaren inte svarar just nu Obestämd
  • Anonym (Hmm..?)

    Tack för era tips och erfarenheter!! Jag har redan träffat narkosläkaren och då hade jag inte ens en tanke på att fråga. Nästa ggn jag gör det är dagen innan op, tror det är lite sent att fråga då... Men jag måste försöka få tag i honom på måndag, så typiskt att de inte svarar när man verkligen vill fråga något..!

  • Anonym (Hmm..?)

    Update:

    Jag fick ha mina gel/akrylnaglar bara jag inte gjorde dem knallröda typ.. Flört

  • Anonym (Hmm..?)
    MikaelaAhl skrev 2012-07-21 19:02:54 följande:
    Jag fick inte ha någonting under min GBP. Fick sprita öronen för att jag har hål i dem, och på mina andra piercade ställen. Dessutom sprita naveln och fick ABSOLUT inte ha något nagellack på mig. Fick inte ens raka benen innan med risk för att få skärsår som skulle kunna sabba (titthåls)operationen. Kolla med sjukhuset, det verkar ju vara olika regler för olika sjukhus!
    Oj, det lät hårt! När jag äntligen fick tag i dem så var det inga större problem med nåt faktiskt :) Eller ja, inga örhängen o piercingar o sånt då men.. ;) De har inte nämnt något om rakade ben iaf..!
Svar på tråden OP + Naglar