• Evelina89

Fest hemma?

Är det någon som har erfarenhet av att ha bröllopsfesten hemma? Stora partytält och hyra bord. Ca 70 gäster. Erfarenhet någon? :)

• Svar på tråden Fest hemma?
  • AnnLi

Vi hade festen hemma, med vigsel, champagne och tårta ute i trädgården Middagen hade vi inne i huset. 30 gäster. Var jättemysigt och kändes mer som "vi" än att hyra lokal nån annanstans.

• Green

Vi kör också hela paketet hemma.
    40 gäster och partytält.
    Svägerskan hade vigsel i kyrkan och sedan middag/fest i partytält i föräldrarnas trädgård.
    Går alldeles förträffligt bra!
    Vad vi ska göra annorlunda är att lägga golv i partytältet för på svägerskans bröllop regnade det och gräset blev rätt äckligt i tältet också.

• Pyssligheter

Har tyvärr ingen erfarenhet, men vi ska också ha festen hemma. Eller ja, i mitt barndomshem hos mina förräldrar. Vi blir ca 85 personer och ska hyra ett stort tält. Tror det kommer bli kanonbra! Mina föräldrar är riktiga trädgårdsfantaster så trädgården är helt underbar med massor av blommor, träd, grusgångar, köksträdgård osv så jag tror att det blir riktigt mysigt... Känns väldigt OSS också, vi kände inte alls för att hyra någon lokal eller så. Vigseln blir dock i ett närliggande kapell. 

Så, jag vill också gärna höra från någon som har erfarnehet av detta! :) 

• Green

Läste i en annan tråd om att det regnade in rätt rejält i skarvarna, antar att dom hade satt ihop två tält?!
    Så se till att tältet är tätt om ifall att det kommer en skur!

• Evelina89

Så roligt att höra att det är fler än vi som tänker att det är mysigare hemma. 
    Vi kommer viga oss i Tjolöholms slottskyrka sedan är det ca 20 minuters bilfärd hit hem.
    Tyvärr lär det dröja nått år dock.

Hur har ni tänkt med möbler?  

Svar på tråden Fest hemma?