Anonym (förstår dig.) skrev 2012-07-03 12:19:46 följande:
Du verkar inte ha läst mitt / mina inlägg ordentligt. Jag vill definitivt inte försvara killens beteende, men om TS verkligen vill reda ut saken,= må bättre själv i situationen så är mitt råd att försöka prata med honom på ett konstruktivt sätt, alternativt ta hjälp av en professionell i samtalet. Om det visar sig att det egentligen är " sån" han är.. då säger jag bara dumpa honom- men det behöver inte vara så, enligt TS så har han aldrig visat den sidan förr.
Hur konstruktivt är det att gapa och skrika, kräva att han ska tigga och be...eller stoppa upp en dildo i röven på honom för att han ska känna hur det känns.
Det är definitivt inte något daltande med killen. Men det kan vara en situation som spårat ut pga okunnighet helt enkelt. Som jag skrev tidigare så är det inte alla killar eller tjejer för den delen som vet hur man genomför analsex på ett säkert sätt. Många tror att det ska göra ont, att man får räkna med obehag. Om TS anser att förhållandet är värt att satsa på så rek jag fortfarande att hon ska försöka reda ut situationen på ett konstruktivt sätt.
VADå tjejer förväntas ta emot en dildo i röven- utan att hon själv vill eller helt utan förvarning eller förberedelser .. det är definitivt ett tecken på okunnighet- om en kille eller tjej tror att det är så då har man verkligen en snedvriden syn på sex. Som jag tidigare skrivit så är sex ett givande och tagande på lika villkor...
Som jag ser det så har TS i princip några val
- försöka reda ut situationen på ett konstruktivt sätt.
- dumpa honom = att hon mycket troligt inte kommer att kunna släppa situationen vilket gör det till ännu ett trauma som i framtiden kan påverka hennes kommande sexliv i tillägg till dom andra obehagliga upplevelserna hon haft.
Visst förstår jag att hon är ledsen, besviken och förvirrad- men jag ser inte ditt förslag som en lösning på problemet tyvärr...
Du har nog missuppfattat det där. Det handlar inte om att 'köra upp en dildo utan förvarning', vart fick du det ifrån? Det är det ingen som har sagt! Det handlar om att prova det på sig själv, så att killen kan personligen relatera till hur det känns, och kanske till och med testa att låta tjejen 'styra'! Varfor är inte det konstruktivt? Det verkar som att
du bara personligen tycker det låter snuskigt att göra det pa en kille, men det far stå for dig.
Och självklart borde sex vara ett givande och tagande på lika villkor. Det är ju precis därför det kan vara bra att 'byta roller'. Men tyvärr är det ju precis detta som är problemet - killen verkar ju inte ha den respekten som du talar om! Det är faktiskt inte alla som har det. Du kanske bara har haft bra erfarenheter, med killar som inte har några som helt emotionella problem - då kanske det funkar att prata ut, diskutera, rationalisera, et.c. Det funkar inte alltid! Det funkade inte med mitt ex. Vi hade otaliga diskussioner, och han visste precis vad han gjorde, men våldsamt och hårt sex var den enda sortens sex som tände honom. Det går inte att ändra på någon som är sådan.