• Estelle

Kom i form sommarbrudar 2013

Gifter mig sommaren 2013 och vill komma i form. Följ med på vår resa eller hjälp genom att dela med era bästa tips och idéer.

• Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013
  • idapauline

jag hänger på här! gifter mig i augusti-13 och har 10 kg som ska bort bort bort.. med mer träning, mindre skräp och mer sallad och annat grönt och skönt!

• ElinFalk85
    Estelle skrev 2012-07-02 16:24:15 följande:
    Ojdå, dina extrakilon har visst saker att berätta...

Vad glad jag blir för din skull nu, lycklig är vad som gäller :D

jo, det är vanligt att man antingen svälter sig för att sparris eller att gå upp massor.
    jag har tränat mycket styrketräning, så jag har en hel del muskler (nästan hela min ben är bara muskler! =D), så jag går på cm =). jag tränar mån-fre minst 1 h per gång. måndag, onsdag och torsdag blir det dans och tisdag och fredag styrketräning. jag kör ordentligt, svetten flöööödar =). äter frukost och lagad lunch och middag.
  • imoen

För oss med smartphones finns ju jättemånga bra appar. Jag kör just nu Gorilla (men jag är ingen "Gorilla" än, bara en chimpans). Då får man ett färdigt program varje dag med olika övningar. Det funkar för mig som aldrig tränat, och det funkar för min sambo som tränat mycket. Dock borde jag komplettera med promenader. Det känns bara så sugigt när jag jobbar heltid och vill spendera min fritid med barnen. Får bli bättre på att ge mig upp i klättrrställningen med 3-åringen :) Förena nytta med nöje!

• TweetyBruden

Är det bara jag som har vääääldigt svårt med motivationen nu när det är sommar och semster när man vill äta glass på dagarna och godis till sommarfilmen!! suck...

• Sjörå

Här hakar jag på, jag har också som mål att bli av med några eller många kilon till mitt bröllop nästa sommar. Eftersom jag är överviktig vill jag inte gå ut med hur mycket jag väger utan bara att jag ska tappa. Har dragit ner väldigt radikalt på socker, vilket gjorde mig så elak första veckan då jag hade sockerabstinens men det verkar ha släppt. Försöker äta tre mål om dagen samt två mellanmålen men just de är svåra att få till. Vill ha något enkelt att stoppa i mig på jobbet, så för tillfället är det fullkornsskorpor utan socker som gäller. Jag cyklar 6 km om dagen och har världens mardrömsbacke hem (längtar tills den dag jag är inte död när jag kommer upp). Försöker äta saker med lågt GI och använder mig av en metod som heter 5- metoden (eller något sådant). Man ska hålla på i fem veckor (man kan köra den hela livet om man vill), man ska äta fem gånger om dagen, fem gånger i veckan ska man röra sig minst en halvtimme, man har fem "synddagar" då man får äta vad man vill (men inte hur mycket man vill) och så ska maten bestå av fem ingridienser (kryddor osv. räknas inte). Tror den här metoden kan passa mig, klarar inte av att utesluta något helt. Min stora last är kakor, jag älskar kakor. Ska kolla in appen och se om det är något för mig. Trevligt med en tråd där vi kan peppa varandra. För det behöver iallafall jag.

• ElinFalk85

jag har gått ned 2 cm till i midjan på 10 dagar =). jag panikmätte mig i midjan för jag satt och grät och trodde jag gått upp.

• Josefin o Micke

Jag håller med dig Tweety bruden, motivationen är inte på topp. Har dock varit lite duktigare på att äta mera rätt i en vecka men träniningen går inte så bra även fast jag älskar att gå till gymet. Antar att jag får ta tag i detta efter semestern. Har jobbat mycket kvällar och helger en tid så nu när jag och min sambo ÄNTLIGEN! har tid för varandra vill jag bara sitta på balkongen och drickka rosé och äta glass.

Ni som är så duktiga och har gått ner mycket redan har ni några bra tips?

• PMB

Hej. Jag hakar på. Gifter mig i juni nästa år och känner mig väl egentligen inte tjock men har vad jag kallar bh-fett på ryggen som syns om jag har axelbandslös bh på mig. Ser inte alls snyggt ut med valkarna under bh:n Rynkar på näsan Har börjat denna vecka med en kvällspromenad varje dag och det ska jag hålla fast vid. Tänkte även minska portionerna genom att fylla upp halva tallriken med sallad och därmed kan jag bara ha "vanlig" mat på andra halvan. När hösten kommer är det dags att köra pass på gymmet och jag tänkte även försöka mig på det här med styrketräning som jag aldrig gjort annars. Tänker det kan hjäpa hållningen. Vill ju ha en snygg hållning till bröllopet så att jag bär upp klänning ordentligt Flört

• Mette81

I'm on with you girls =D Måste bara läka min hälsporre först, sedan blir det springa av och medlemskap hos VV (typ i september/oktober ) ska innan dess renovera och flytta in i nytt hus och skola in lillsnäckan på förskolan. Jag är personligen MYCKET tveksam till LCHF dieten, hur hälsosam den egentligen är... Visst tappar man snabba kilon men mycket av det ät vatten och inte fett. :/ Så jag skippar den!! Kan för den som vill förbränna fett men som inte kan löpa rekommendera crosstrainer eller power-walks med stavar. Stavgång ät förvridet riktigt bra för oss kvinnor då den ökade blodgenomströmningen hjälper att förebygga hjärt-kärlsjukdommar!! Så staka på att tuffa brudar ;)

Svar på tråden Kom i form sommarbrudar 2013