• brud2013

Inbjudningskorten!!

Hej!

Sommaren 2013, Juli 27 gifter vi oss och jag vill helst tala om för hela världen redan nu!!

Vi har talat om för våra föräldrar men när berättar man för sina syskon och när skickar man ut inbjudningskorten till sina gäster? Var går lixom gränsen för att det är för tidigt?

:)

• Svar på tråden Inbjudningskorten!!
  • Pyttsan

Jag tycker ju att 3-5mån innan är det vanliga, men tydligen finns det många här inne som skickar ännu tidigare.

Bara ni har bokat vigselplats, vigselförrättare och festplats så kan ni ju bjuda såklart! Det beror ju helt på hurdant bröllop ni vill ha, och hur mycket information ni vill lägga med inbjudan. Glad 

• cookieandkermit

Varför inte skicka ut ett "vi har förlovat oss och ska gifta oss och är bara så himla glada" kort och på samma gång medela vilket datum vigseln sker, så skickar ni ut inbjudningarna lite närmre?? Risken är ju att folk glömmer bort att osaa och sånt om man skickar ut inbjudan förtidigt. :)

• brud2013

Ja allt är bokat och klart :), så egentligen skulle jag kunna börja med inbjudningskorten (ca 80st) för det tar nog sin tid, och då har det kanske gått ett tag innan de är klara.... :)

Ivrig och vill så mycket redan! Får nog följa lilla hjärtat och berätta för våra syskon snart, den hemlisen vill man ändå kunna dela med de närmsta på någe sätt!

Tack snälla ni för era inlägg, kändes bra!! :)

• daniiel

Ja, ni kan ju göra som endel gör och skicka ut sk. "save the date"-kort. Spara datumet alltså. Där "förvarnar" ni gästerna om vad som komma skall, utan att meddela något mer än att ni ska gifta er på ett specifikt datum. Alltså inget om vilken kyrka/vigselplats och vart middag/fest ska hållas. De flesta som skickar såna är de som har många långväga (ofta utomlands) gäster som kanske måste boka resor och liknande i god tid.

Ni kommer ju gifta er under semestertider, så det kan nog ändå vara rätt smart att skicka ut inbjudningarna i god tid. Jag skulle nog sikta in mig på ca 5-6 månader före om ni vill vara på säkra sidan och få ut inbjudningarna i god tid. Detta är ifall ni väljer att inte skicka ut såna "spara datumet"-kort. Skickar ni såna kort nu, så kan ni vänta med inbjudningarna till ca 3 månader i förväg.

Vi skickade ut våra inbjudningar ca 3 månader i förväg och hade OSA ca 1 månad före bröllopet. Utan att ha skickat ut något "spara datumet"-kort före. Det gick alldeles utmärkt, men då hade vi inga gäster utomlands heller.

Svar på tråden Inbjudningskorten!!