• Wirre 81

Grilla kött??

Hej alla.
    Jag och min sambo ska smita iväg och gifta oss sen ha en fest för våra nära och kära.
    Vi vill gärna bjuda på grillat kött då ex helstekt fläskkarré och fläskkotlett sen ha någon god hemgjort potatissallad till (ja och sallad och bröd med)

Nu är frågan hur gör vi det här smidigast? Förgrilla någon dag innan och sen grilla klart/värma på allt på svag värme på själva dagen eller hyra någon som grillar allt på själva dagen?

Eller måste jag ge upp idén om grillat och köra som min mormor säger köpa rostbiff och kalkon (som ingen av oss är speciellt förtjust i, det går an men absolut ingen favvo) 

• Svar på tråden Grilla kött??
  • Chicita

Kan ni få någon som grillar åt er så är det väl bra.
    Och hur som helst - gärna låna ihop flera grillar så det går lite fortare kanske? Glad 

• Wirre 81

ja det är nog tanken att vi ska göra. har våran husvagn på en uppställningscamping några 100 m bort där även mamma och syrran har vagn = 3 grillar :D.

tänkte "hyra" någon/några gubbar där men vi fick veta i helgen att dom planerar att grilla hel gris just den dagen så det alternativet gick bort :/

• Chicita

Kan ni inte höra med nån granne på campingen eller arbetskamrat eller nåt?
    Annars om det finns fler grillar så kan folk grilla själva också Flört 

Svar på tråden Grilla kött??