• Fredst­en
    Äldre 21 Jun 14:35
    3678 visningar
    10 svar
    10
    3678

    Mysig ö utanför Krabi?

    Vi kommer att gifta oss på flygplatsen med vänner närvarande innan vår resa till Thailand. Tanken var att ha en ceremoni där också, men det blir för dyrt. Är det ngn som har tips på en mysig ö/bungalow som vi skulle kunna åka till en natt? Vi kommer att bo i Ao Nang...

  • Svar på tråden Mysig ö utanför Krabi?
  • theres­epivat
    Äldre 29 Jun 22:51
    #1

    Härligt - Har ni varit där innan?
    Vi bode i Ao Nang -08 på Emerald Garden - jätte mysigt hotel. Vi var runt på de flesta öarna utanför men jag kommer bara ihåg att man kan på bo Raily Beach och på PhiPhi (jag var dock inte förtjust i PhiPhi) men Raily var mysigt.
    När ska ni åka?
    Vi tittar också på att åka på bröllopsresa till Thailand i jan -13 och komme då nog välja en vecka i Kho Lanta och en vecka tillbaka till Ao Nang.


    Ha så jätte mysigt

  • Godis
    Äldre 30 Jun 00:33
    #2

    Koh Mook, mysig ö med den sk Emerald Cave.


  • Fredst­en
    Äldre 30 Jun 08:14
    #3

    Vi har varit i Ao Nang tidigare även den gången två veckor i december. Gillade inte heller PhiPhi, men var ofta på Phra Nang- stranden. Ska titta på Koh Mook. Vi köpte resan till bra pris så vi kan ta några nätter på härliga öar!

  • Odium
    Äldre 30 Jun 09:19
    #4

    Vi var också i Ao Nang och bodde på Emerald Garden.
    Ska dit i mars nästa år för bröllopsresan.. kommer nog stanna tre veckor, så kanske åka till Koh Lanta också.
    Jag ville först inte åka till Thailand alls, men gubben har allitid velat. Så När han fyllde 30 sparade jag till en överraskningsresa till honom o vi åkte i 15 dagar.
    Nu vill jag inte vara någon annanstans =)

  • purple­flower
    Äldre 30 Jun 11:26
    #5

    Kan tipsa om den lilla ön Poda Island som ligger strax utanför Ao Nang, det finns bungalows att hyra där på Poda Island Resort. Sök på "Ko Poda" på booking.com så kommer det upp. Har själv inte bott där men vi bodde i Ao Nang ett par dagar i februari förra året och då spenderade vi en dag på öarna bredvid; Chicken Island och Tup Island, underbart ställe! Har som sagt inte bott där själv men det verkar bara finnas ett hotell med restaurang på ön så det är ju säkert väldigt lugnt och skönt där. Standarden verkar ju dock inte vara så hög men det beror ju på vad ni hade tänkt er. Hoppas att ni får en underbar resa! Glad
     

  • aviman
    Äldre 30 Jun 11:44
    #6

    När vi var där julen -04 åkte min pappa och hans kvinna ut till Koh Lanta och förlovade sig där Solig Det var tydligen superfint :)


  • Fredst­en
    Äldre 30 Jun 14:13
    #7

    Har inte tänkt på att det går att bo kvar på Poda vi badade bara där... Har hittat en ö Koh yao noi som jag är nyfiken på. Vi kommer att ha en middag i solnedgången på Tup. Tack för tipsen!

  • Äldre 30 Jun 14:26
    #8

    Phi Phi är inget speciellt...tyvärr. Förstår inte hur ön kan vara så "exotisk" eller vad folk nu kallar den.

  • purple­flower
    Äldre 30 Jun 15:16
    #9
    Fredsten skrev 2012-06-30 14:13:30 följande:
    Har inte tänkt på att det går att bo kvar på Poda vi badade bara där... Har hittat en ö Koh yao noi som jag är nyfiken på. Vi kommer att ha en middag i solnedgången på Tup. Tack för tipsen!
    Åh det låter ju helt underbart!! *avis* Solig
  • Äldre 18 Jul 14:41
    #10

    Koh Lanta är jätte mysigt det kan jag rekomendera varmt!

Svar på tråden Mysig ö utanför Krabi?