• Forumvärd

    Midsommartävling!

    Midsommar!
    Små grodorna, sill och potatis och förhoppningsvis massor med sol. Underbart! Solig

    Hur firar du midsommar?
    Lägg in ett foto i tråden som visar hur du firar midsommar.
    Du måste äga rätten att publicera bilden.

    Då är du med och tävlar om ett kit med KMS Califorina Schampoo, balsam, moist repair och hairplay sea salt spray från Tendenz.
    www.tendenz.se/

    Tävlingen pågår t.om midnatt 27/6.

    Lycka till och trevlig midsommar! Solig

  • Svar på tråden Midsommartävling!
  • MagicBride

    Jag och min man håller på att bygga vårt drömhus, så i år firades midsommar iförd snickarbyxor och midsommarlunchen blev en macka och kaffe Men att tillsammans slå i spik för spik till vårt framtida hem, är så underbart att det är en av våra bästa midsomrar hitills! Hjärta


    ( ps, lite shampoo sitter ju aldrig fel, man har ständigt byggdamm i håret )



  • Cantaton

    Sedan 2006 har vi (på mammas initiativ) inlett midsommarafton med champagnefrukost. Här är årets, som mamma gjort iordning.



     
  • aviman

    Såhär firar vi!
    På stugan som gått i generationer, framför en brasa med allsång av svenska låtar i midnattssolen tillsammans med familj, vänner och blivande män Hjärta



  • augusti2012

    Firade midsommar hos min m2b gamla klasskompis. Det blev en liten återträff då han hade gått i samma klass/parralell klass med 9 av gästerna. Blev en trevlig kväll med massa minnen från grabbarna.
    Hörde två killar viska att min m2b tjej var väldigt trevlig. Gick med ett leende på läpparna hela kvällen sen. :)
    Sonen ville då rakt inte sova, men kommentaren från m2b gamla klasskamrater gjorde det hela lättare. 
    Till slut däckade han på bordet och alla skrattade och konstaterade att skulle vi somna så hade vi haft ont i kroppen en vecka efteråt. (30 års krisen)



    Såhär glad var han tills han däckade. :)


    Ha en fortsatt trevlig helg.  
  • Chicita

    Brorsdottern (7 år) kom in med en jättebukett egenplockade blommor och gav min svägerska nu under midsommar.
    Inte varje dag man får en sån här maffig bukett. Och barnen brukar ju hellre lämna en liten blomma utan stjälk så vi blev lite imponerade över denna midsommarbukett.
    Vi brukar annars inte "fira" midsommar eftersom svägerskan är sjuksköterska och alltså ofta jobbar även storhelger, jag har också jobbat många storhelger på hotellet och brorsan brukar oftast stanna hemma med kompisarna för att brorsdottern är hos sin halvsyster och firar. Men i år blev vi med hela bunten. Och detta passar så bra in för att beskriva vår "familj"...
    Det kanske spretar lite åt alla håll och kanter och inte alla hör till den centrala familjen. Men vi hör ihop Solig



     
  • caruba

    Ibland behöver midsommar bara vara att man träffar svärmor över en bit god mat.


  • ajmb

    Oj vi gör jättemycket.
    I år var vi över förväntan många människor allt ifrån 6 år upp till 45...ca 40 gäster sammanlagt.
    Vi börjar midsommar med att alla är indelade i olika lag. Både fixar lag och matlag.
    Där efter klär vi midsommarsången tillsammans och sen så blir det välkomstbål och Sill och potatis.
    Vi äter och sjunger länge.

    Efter maten så är det dags för dans kring midsommarstången. Det var ett sådant tryck i år att man nästan blev lite gråtfärdig.

    Sedan sätter lekarna i gång.
    Det blev tiokamp i år bla tipsrunda, musiktävling, balans i skottkärra med förbundna ögon, pricka ner burkar mm.

    Senare på kvällen så grillar vi och dansar.

    Vi har även möjlighet att bada och basta.

    Framåt småtimmarna sitter vi uppe länge och i år hade vi besök av en trubadur som höll lågan uppe i den svala och regntunga kvällen.

    Dagen efter så fortätter vi tävlandet och hann även med vattenlekar.


    Så här ser kvällen ut.



     
  • sajenthi



    Firade midsommaren tillsammans med familj och vänner. Sol, god mat och dryck
  • Bröllopstokig


    Vi firade hemma med goda vänner. Dans och massa med lekar!!! Här är det hålla hink längst;)


     

  • georgialee

    Min midsommar spenderades med mina svärföräldrar och min blivande mans farmor som är 97 år och tyvärr inte orkar vara med på vårt bröllop nu på lördag den 30/6. 



    Vi började dagen med en sill, snaps, färskpotatis, gubbröra, frestelse, köttbullar, prinskorvar, ägghalvor, öl och vin. Följt av kaffestund med hembakt rulltårta med svenska jordgubbar och massor av grädde. När farmor åkte hem kom grillen fram och marinerad fläskytterfile med gorgonzolasås och grillad färskpotatis avnjöts tillsammans med en kall öl. Till sist så plockade jag mina sju sorters blommor för sista gången i mitt liv, då vi gifter oss på lördag. Dessa har jag ramat in och kommer att spara i resten av mitt liv som en påminnelse om midsommaren då jag plockade mina sju sorters blommor och drömde om min blivande man som blev min helgen efter:) Detta var en perfekt, familjär och lugn midsommar mitt i bröllopsstressen och väl värt att tacka nej till tre stora midsommarfester för.
Svar på tråden Midsommartävling!