• fannyohenrik

Ung och gift eller ska gifta sig

Hej jag vill gärna komma i kontakt med andra som är unga och gifta eller ska till och gifta sig i år.

Hellst mellan 18-22 då jag är 20. skulle va kul och få höra vad andra i min ålder fått för reaktioner och även få skriva med någon som kanske förstår än.

Svara här eller skicka ett meddelande till mig:)

• Svar på tråden Ung och gift eller ska gifta sig
  • Joanna Marie

Hej! Precis fyllt 21 och gifter mig om 6 dagar! De som känner mig har inte blivit överraskade men andra bekanta har varit tveksamma på grund utav min ålder. Men jag tycker att vissa saker måste man våga satsa på i livet!

Nått mer? ;)

• Emelie 87

Som sagt så ska man våga satsa på saker och ting här i livet och inte bry sig så mycket om vad utomstående säger. Alla kommer att ha åsikter, men i slutändan är det faktiskt upp till en själv huruvida man ska gifta sig ung eller inte. Det är bara man själv och ens blivande som känner ifall det är rätt. 

Jag var 23 när jag gifte mig, vilket också kan ses som ungt. I alla fall enligt folk omkring en som får reda på att man ska gifta sig. Men jag och min man, vi genomförde det och vi hade en helt underbar dag med folk omkring oss som var jätteglada för vår skull.

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • zgreiner

hej!

jag är 22 och skall gifta mig i september.

Dock har vi varit tillsammans i åtta år så alla tyckte att det var på tiden att vi skall gifta oss! :)

• fannyohenrik

Våra nära och kära blev otroligt chockade med tanke på att jag och min blivande gifter oss på våran ett årsdag. men dom var stöttande och tyckte det var modigt av oss att ta det beslutet. det är mera från andra sånna som jag inte bryr mig om egentligen som tycker jag är en idiot som gifter mig när jag bara är 20/21..

Men varför vänta om man älskar varandra och är redo:)

Och ja som ni säger man måste våga chansa. och man lever bara en gång så varför inte leva fullt ut och göra det man vill medans man kan :D

• virdne

Jag är, vad folk kam tycka, "bara" 18år och ska gifta mig i december detta året. ^^ Min M2B är 23, och innan dess kommer vi ha hunnit fylla 19 respektive 24år. Det kommer vara några dagar ifrån vår 1års dag, vilket jag tror folk tycker är snabba ryck.. Dock tycker vi att det är rätt, så liksom.. Varför vänta? Såklar att man kommer att möta motstånd, men det gör man ju i förhållande i vilket fall som helst? Vi tror på det här, och vi väljer att gå den väg VI känner för!
    Visst har vi mött mycket folk som blir förvånade. Att vi går så snabbt fram, vilket inte är vad människor brukar göra i dagens samhälle. Men i samband med denna förvånan så har vi även fått mycket lyckoönskingar och glädje! Våra föräldrar tog det också mycket bra, och ser framemot giftemålet. Och det gör jag med!! Vi har båda även kristen bakgrund, vilket påverkar våra åsikter kring förhållanden etc. Vi tycker att det rätta är att man gifter sig med sin respektive innan man ingår en djupare och intimare relation. Någonting som vi står fast vid ^^ Och det ger en sådan känsla av trygghet. Det kommer förbli VI.

• Pekkiisch4

21 här och min m2b 24, gifter oss i december efter 5,5 år ihop :)

• JuliBrud89

Jag ær 22 och gifter mig om 38 dagar :D :O

• sanmal

Jag är 21, blir 22 en vecka efter vårt bröllop! Vi gifter oss om 31 dagar..! :D

Har inte varit några direkt negativa reaktioner på att vi ska gifta oss. Däremot när vi blev ihop, pga omständigheterna kring det och åldersskillnaden. Men what the hell.. vi är bestämda på vår sak! ;)

• Anjesckan

Jag är 23 när vi gifter oss i agusti :) min karl hinner fylla 25 i år men vi har varit ihop i 8 år så alla tyckte det var på tiden, men ja jag kan tänka mig att många reagerar om man gifter sig "för ungt" speciellt om man inte varit ihop så länge, jag vet faktiskt inte sj hur jag skulle reagera om mitt/mina barn gjorde det, återstår att se :)

Men om det känns rätt så kör i vind :) tänkt inte så mkt på alla andra

• Amanda547

jag är 23 och gifte mig i lördags med min 15 år äldre man =))

• Emelie 87
    Amanda547 skrev 2012-06-20 23:07:38 följande:
    jag är 23 och gifte mig i lördags med min 15 år äldre man =))
    Grattis. :) Själv var jag med min man på kryssning i måndags och firade ettårsdagen. :)
    En man, två barn, oändligt med kärlek
  • fannyohenrik

Jätte kul med alla svar:) verkar som om många har mött samma reaktioner som mig, mycket glädje med också mycket förvåning och tveksamhet. jag önskar er alla lycka till och ett stort grattis :D

• Charlie13

Jag är 21 nu när vi gifter oss 28 juli! Anders är då 24, men fyller 25 i augusti!

Hans sida är starkt kristna och därför är det väldigt vanligt att de gifter sig ungt, typ mellan 18-20 år. Mina föräldrar frågade mig om jag är allvarlig och om jag känner att detta är rätt, och de accepterade mitt svar och har efter det varit väldigt stöttande.

Det är ingen som sagt rakt ut till mig eller Anders att det är för tidigt, men jag har hört att bla mina kusiner hade lite skit att säga om det till min syrra. De flesta tycker bara att det ska bli så jäkla kul med bröllop! :)

• Tilda93

Hej:)
    Jag ska gifta mig nästa sommar(hoppas att jag får vara med här ändå ;), men jag är 19 år och fyller 20 månaden efter bröllopet som är den 7e juni 2013 och min blivande 22 år och fyller 23, 2 månader efter bröllopet :)

• fannyohenrik
    Tilda93 skrev 2012-08-22 03:30:13 följande:
    Hej:)
    Jag ska gifta mig nästa sommar(hoppas att jag får vara med här ändå ;), men jag är 19 år och fyller 20 månaden efter bröllopet som är den 7e juni 2013 och min blivande 22 år och fyller 23, 2 månader efter bröllopet :)
    Alla får va med här inne :D   okej är du nå nervös än inför bröllopet? :) själv gifte jag mig för några veckor sen och blir 21 på måndag :)
  • Tilda93
    fannyohenrik skrev 2012-08-23 09:04:05 följande:
    Alla får va med här inne :D   okej är du nå nervös än inför bröllopet? :) själv gifte jag mig för några veckor sen och blir 21 på måndag :)
    Hehe , tänkte på att det står 2012 ;)
    Hm.. ibland man man få lite fjärliar i magen, men det kommer nog mer när det börjar närma sig :)
    Grattis :) och grattis i förskott :)
  • Purple

Jag räknar mig själv som en yngre brud men är 24år :)

Ska gifta mig om 1månad och fått pikar om att jag är för ung och så men vi har varit tillsammans i snart 6år, köpt lägenhet tillsammas sen 4år tillbaka och förlovade i 2,5år så det är inte mer än naturligt att vi vill ta vårt förhållande till nästa nivå :)

Puckon finns tyvärr överallt men jag brukar ta ner dom till marken ganska snabbt när dom börjar ;)

• fannyohenrik

Grattis till er som snart ska gifta er:)    Jag fick med jätte många som sa att jag var för ung men jag sa åt dom direkt att jag lever mitt liv så som jag vill ..

Svar på tråden Ung och gift eller ska gifta sig