• Cattis77

    Så här blev min dukning till slut :)

    Efter ett års planering och vändande på slantar så blev det till slut så här :Solig


  • Svar på tråden Så här blev min dukning till slut :)
  • Cattis77

    Tack! :) Det syns inte så tydligt, men det står lila syrén varvat med liljekonvaljer på borden, varannan vas. Det kändes som vår/försommar :)

  • Cattis77

    Tack tjejer, glad jag blir att ni tycker det :) Nu så här efteråt känns det så tomt när det inte finns något att planera längre...så nu får jag ju nästan återuppleva det här, med bilderna :)

  • Cattis77

    TACK! :)
    Ser ni min lilla gosse nere i högra hörnet, som råkade åka med på bilden? Måste vara den finaste "dekoren" av dem alla ;) haha 

  • Cattis77

    Från en annan vinkel..här syns kanske blommorna lite mer...men en sådär bra skärpa kanske hehe
    Kan rekomendera löparen som finns i massor av färger på Duni.se
    Man får den på rulle, och 1 rulle räckte till de här borden, och det blev lite över. Oerhört smidigt tycker jag.


  • Cattis77

    Min kära mor sydde stolsöverdragen av knoppalakan från Ikea, även dukarna är knoppa:)

  • Cattis77

    Stolsrosetterna är organzatyg som man kan köpa på Ikea. De är på rulle.

  • Cattis77

    Där är 52 stolar. 1 rulle räckte till alla borden :)

  • Cattis77

    Vi hade 52 stolar/rosetter. Har funderat på att sälja alltihop men har inte bestämt mig än. Kanske kan vara bra att ha och låna ut till familj och vänner om de behöver. Vet inte vad man ska ta för dom i så fall heller. Ska fundera lite till :) Organzatyget hittar du som panelgardin på Ikeas hemsida. Tror de kallas Flyn. Letade som en galning på Ikea, tills jag äntligen fick förklarat för mig att de såldes på rulle. Hade inte letat efter rullar liksom ;)

  • Cattis77

    Jag hade ett lakan för varje bord tror jag...jag vet att jag köpte så många men det var min mamma som lade på dem, så jag är inte helt hundra på hur hon gjorde.

Svar på tråden Så här blev min dukning till slut :)